Реалії ринку показують, що як би не витончували дизайнери в типографських технологіях, придумуючи самі немислимі етикетки, виділитися на алкогольному ринку неможливо без фантазії в добутку самої тари під продукт. До того ж будь-яку етикетку нескладно підробити. От чому саме декорування пляшки відкриває сьогодні нову сторінку в історії російського ринку спиртних напоїв.
Якісно виконане декорування дозволяє розв'язати відразу дві проблеми – створення неповторн образа, що запам'ятовується, і гарантовано захищеного від підробки продукту. Сім років тому в Росії практично не було фахівців, знайомих з нанесенням декору, складно було дістати якісне встаткування й видаткові матеріали. Тільки в 1995 році продукцію російського лікеро-горілчаного підприємства вперше «упакували» у декоровану пляшку. На той момент у нашій країні не було підприємств, що займаються декоруванням скла, і тару необхідного рівня доводилося замовляти за рубежем. Природно, це помітно позначалося на вартості готового продукту, тому декорована пляшка застосовувалася тільки для горілочної продукції класу «Премиум».
Стекло в золоті – надійний захист
На сьогоднішній день на вітчизняному ринку декорування (коутинга) скла відбулися значні зміни, і декоровані пляшки стали застосовуватися для впакування алкогольних напоїв не тільки класу «Премиум», але також і класів «Стандарт» і «Економ». До речі, недавно здійснилося десять років з моменту появи на російському ринку першої вітчизняної горілки класу «Премиум». Високоякісне впакування, відсутність звичної для російського покупця паперової етикетки в комбінації з високою якістю самого напою допомогли цьому продукту швидко завоювати певну частину алкогольного ринку країни.
«Якщо раніше декорована пляшка була відмітною рисою горілок класу «Премиум», те на сьогоднішній день, у зв'язку з розвитком економіки як Росії в цілому, так і горілочної промисловості, зокрема, багато компаній активно використовують декоровану тару для розливу горілок, що ставляться й до середнього цінового діапазону, - розповіла маркетолог компанії "Гласс Декор" Алла Терешко. - Дуже часто, з метою просування марки на ринок, використовується декорування пляшок навіть для горілок класу економ – в основному, це випуск ювілейних, або подарункових партій продукції. Однак як такої тенденції не спостерігається».
Для того щоб виділити свою продукцію на довгій полиці магазину, виробники щодо недорогих горілок також прагнуть до гідного оформлення своєї продукції. Не секрет, що російська склотарна промисловість не завжди може забезпечити стабільно високий рівень якості пляшки. Тому для такої продукції декорування - це ще й прекрасна можливість "заретушувати" невеликі нерівності поверхні й інші дрібні дефекти.
Завдяки нанесенню декору навіть продукт у недорогій пляшці виглядає більш ніж гідно. Хоча для горілки вартістю, приміром, 150-200 рублів у роздробі, декорування елітними матеріалами, яке обходиться 30-40 рублів за одиницю продукції - занадто «дороге задоволення». Поряд із цим, за словами Алли Терешко, елітарний алкоголь сьогодні випускається й у таких пляшках, на поверхня скла яких наноситься декор із застосуванням дорогоцінних металів - золота й платины. У цілому, що стосується форми пляшки, те, за словами Алли Терешко, росіяни традиційної віддають перевагу круглим формам.
Тара для відпочинку
З іншого боку, традиції для того й існують, щоб їх порушувати. Відомо, що, приміром, провина «Кубанська лоза» з лютого цього року розливаються в Пэт-Упакування, звичайно застосовуваних для пива й газованих напоїв. У той час як раніше вино в Пэт-Упакуванню в Росію тільки експортувалося. На думку нашого експерта, виконуючого обов'язки Креативного директора агентства « Вокс-Дизайн» (Vox-design Branding Agency) Сергія Дигола, у Пэт-Упакування є ряд видимих переваг: вона легка, міцна ( у порівнянні зі склом), легко піддається термопластичному формуванню, тобто Пэт-Пляшці можна додати найрізноманітніші форми.
Однак існують і мінуси: приміром, на відміну від скла, Пэт-Пляшка пропускає повітря, мікроскопічні дози якого здатні викликати окиснення вина. Крім цього, у фахівців є серйозні побоювання щодо впливу напоїв із пластикової пляшки на організм людини, тому в країнах Європи й Америки виробники все частіше вертаються до традиційної скляної пляшки. Проте, по оцінках експертів, перспектива розливу провина в Пэт-Пляшки буде залишатися затребуваної, тільки навряд чи в сегменті якісних дорогих вин. Таке впакування більш придатне для недорогих вин, які здобуваються для виїздів на пікнік або інший вид відпочинку на природі. Оскільки в цьому випадку на перший план виходить не якість продукту, а надійність і транспортабельність упакування.
Вино в картоні
Крім того, останнім часом більшу популярність при виїзді на природу або на банкетах здобуває вино в практичних картонних коробках. За останнім даними експертів винного ринку, щороку продажу «картонок» збільшуються божевільними темпами – на 100%. Вони з'явилися на російському ринку відносно недавно, але вже становлять серйозну конкуренцію пляшковим аналогам.
Як уважає заступник президента Союзу учасників алкогольного ринку Олег Власов, технології виробництва молодого вина в таких упакуваннях дозволяють збільшити схоронність продукту. Більшу роль відіграє його відносна дешевина – різниця в ціні із пляшковим вином становить у середньому 40%. З'ясувалося також, що на відміну від пляшкового, вино в пакетах підробити складно, тому що для його виробництва потрібно більш трудомістке встаткування. До того ж підробляти віддають перевагу марочним винам, а серед «картонних» вин сильних брендів поки ні.
Як виявилося, у світі картонне впакування вже давно оцінене по заслугах і використовується не тільки в країнах, що розвивати для розливу найдешевших вин. «В Італії, Франції, Іспанії – основних виробників і споживачів напою – до 60% столового вина продається в картонних упакуваннях, – коментує директор Департаменту інформації й виставочної діяльності Суара Вадим Друбиз. - У США в картон розливають вино вартістю 100 доларів за три літри. В Аргентині й Австралії цілком солідні на вид люди не гребують купувати вино в коробці. Не виключене, що згодом російський ринок теж прийде до таких показників. Однак не варто думати, що бутилированное вино повністю зникне або стане чимсь начебто подарунка. Досвід інших країн спростовує цю теорію. Вино – це не сік і не молоко, найчастіше воно вимагає до себе більш поважного відношення. Якщо чоловік прагне скорити жінку, він же не стане скоряти її вином у картонці. Тому місце найдеться для обох категорій вин».
Думка експерта повністю розділяють і попередні наші співрозмовники Сергій Дигол і Алла Терешко, що вважають, що, незважаючи на численні нововведення, класична пляшка залишиться основною тарою для алкогольних напоїв. Факт залишається фактом: стекло зберігає всі корисні властивості й смак самого напою. А в цих компонентах із традиційною пляшкою не зможе посперечатися жодна впакування.
Анекдот у тему:
«На уральських заводах склодув Дурняцов видув учора дивної краси посудина. Після чого й був доставлений у лікарню, тому що в посудині тому не вино, а плямовивідник імпортний зберігався».
Якісно виконане декорування дозволяє розв'язати відразу дві проблеми – створення неповторн образа, що запам'ятовується, і гарантовано захищеного від підробки продукту. Сім років тому в Росії практично не було фахівців, знайомих з нанесенням декору, складно було дістати якісне встаткування й видаткові матеріали. Тільки в 1995 році продукцію російського лікеро-горілчаного підприємства вперше «упакували» у декоровану пляшку. На той момент у нашій країні не було підприємств, що займаються декоруванням скла, і тару необхідного рівня доводилося замовляти за рубежем. Природно, це помітно позначалося на вартості готового продукту, тому декорована пляшка застосовувалася тільки для горілочної продукції класу «Премиум».
Стекло в золоті – надійний захист
На сьогоднішній день на вітчизняному ринку декорування (коутинга) скла відбулися значні зміни, і декоровані пляшки стали застосовуватися для впакування алкогольних напоїв не тільки класу «Премиум», але також і класів «Стандарт» і «Економ». До речі, недавно здійснилося десять років з моменту появи на російському ринку першої вітчизняної горілки класу «Премиум». Високоякісне впакування, відсутність звичної для російського покупця паперової етикетки в комбінації з високою якістю самого напою допомогли цьому продукту швидко завоювати певну частину алкогольного ринку країни.
«Якщо раніше декорована пляшка була відмітною рисою горілок класу «Премиум», те на сьогоднішній день, у зв'язку з розвитком економіки як Росії в цілому, так і горілочної промисловості, зокрема, багато компаній активно використовують декоровану тару для розливу горілок, що ставляться й до середнього цінового діапазону, - розповіла маркетолог компанії "Гласс Декор" Алла Терешко. - Дуже часто, з метою просування марки на ринок, використовується декорування пляшок навіть для горілок класу економ – в основному, це випуск ювілейних, або подарункових партій продукції. Однак як такої тенденції не спостерігається».
Для того щоб виділити свою продукцію на довгій полиці магазину, виробники щодо недорогих горілок також прагнуть до гідного оформлення своєї продукції. Не секрет, що російська склотарна промисловість не завжди може забезпечити стабільно високий рівень якості пляшки. Тому для такої продукції декорування - це ще й прекрасна можливість "заретушувати" невеликі нерівності поверхні й інші дрібні дефекти.
Завдяки нанесенню декору навіть продукт у недорогій пляшці виглядає більш ніж гідно. Хоча для горілки вартістю, приміром, 150-200 рублів у роздробі, декорування елітними матеріалами, яке обходиться 30-40 рублів за одиницю продукції - занадто «дороге задоволення». Поряд із цим, за словами Алли Терешко, елітарний алкоголь сьогодні випускається й у таких пляшках, на поверхня скла яких наноситься декор із застосуванням дорогоцінних металів - золота й платины. У цілому, що стосується форми пляшки, те, за словами Алли Терешко, росіяни традиційної віддають перевагу круглим формам.
Тара для відпочинку
З іншого боку, традиції для того й існують, щоб їх порушувати. Відомо, що, приміром, провина «Кубанська лоза» з лютого цього року розливаються в Пэт-Упакування, звичайно застосовуваних для пива й газованих напоїв. У той час як раніше вино в Пэт-Упакуванню в Росію тільки експортувалося. На думку нашого експерта, виконуючого обов'язки Креативного директора агентства « Вокс-Дизайн» (Vox-design Branding Agency) Сергія Дигола, у Пэт-Упакування є ряд видимих переваг: вона легка, міцна ( у порівнянні зі склом), легко піддається термопластичному формуванню, тобто Пэт-Пляшці можна додати найрізноманітніші форми.
Однак існують і мінуси: приміром, на відміну від скла, Пэт-Пляшка пропускає повітря, мікроскопічні дози якого здатні викликати окиснення вина. Крім цього, у фахівців є серйозні побоювання щодо впливу напоїв із пластикової пляшки на організм людини, тому в країнах Європи й Америки виробники все частіше вертаються до традиційної скляної пляшки. Проте, по оцінках експертів, перспектива розливу провина в Пэт-Пляшки буде залишатися затребуваної, тільки навряд чи в сегменті якісних дорогих вин. Таке впакування більш придатне для недорогих вин, які здобуваються для виїздів на пікнік або інший вид відпочинку на природі. Оскільки в цьому випадку на перший план виходить не якість продукту, а надійність і транспортабельність упакування.
Вино в картоні
Крім того, останнім часом більшу популярність при виїзді на природу або на банкетах здобуває вино в практичних картонних коробках. За останнім даними експертів винного ринку, щороку продажу «картонок» збільшуються божевільними темпами – на 100%. Вони з'явилися на російському ринку відносно недавно, але вже становлять серйозну конкуренцію пляшковим аналогам.
Як уважає заступник президента Союзу учасників алкогольного ринку Олег Власов, технології виробництва молодого вина в таких упакуваннях дозволяють збільшити схоронність продукту. Більшу роль відіграє його відносна дешевина – різниця в ціні із пляшковим вином становить у середньому 40%. З'ясувалося також, що на відміну від пляшкового, вино в пакетах підробити складно, тому що для його виробництва потрібно більш трудомістке встаткування. До того ж підробляти віддають перевагу марочним винам, а серед «картонних» вин сильних брендів поки ні.
Як виявилося, у світі картонне впакування вже давно оцінене по заслугах і використовується не тільки в країнах, що розвивати для розливу найдешевших вин. «В Італії, Франції, Іспанії – основних виробників і споживачів напою – до 60% столового вина продається в картонних упакуваннях, – коментує директор Департаменту інформації й виставочної діяльності Суара Вадим Друбиз. - У США в картон розливають вино вартістю 100 доларів за три літри. В Аргентині й Австралії цілком солідні на вид люди не гребують купувати вино в коробці. Не виключене, що згодом російський ринок теж прийде до таких показників. Однак не варто думати, що бутилированное вино повністю зникне або стане чимсь начебто подарунка. Досвід інших країн спростовує цю теорію. Вино – це не сік і не молоко, найчастіше воно вимагає до себе більш поважного відношення. Якщо чоловік прагне скорити жінку, він же не стане скоряти її вином у картонці. Тому місце найдеться для обох категорій вин».
Думка експерта повністю розділяють і попередні наші співрозмовники Сергій Дигол і Алла Терешко, що вважають, що, незважаючи на численні нововведення, класична пляшка залишиться основною тарою для алкогольних напоїв. Факт залишається фактом: стекло зберігає всі корисні властивості й смак самого напою. А в цих компонентах із традиційною пляшкою не зможе посперечатися жодна впакування.
Анекдот у тему:
«На уральських заводах склодув Дурняцов видув учора дивної краси посудина. Після чого й був доставлений у лікарню, тому що в посудині тому не вино, а плямовивідник імпортний зберігався».
0 комент.:
Дописати коментар