Минулий 2009 рік як для економіки України, так і для целюлозно-паперової галузі був роком непростим. Фінансово-економічна криза негативно вплинула на роботу галузі. Підприємства, що раніше працюють стабільно, змушені були скоротити обсяги випуску продукції. У перші місяці 2009 р. рівень виробництва паперу й картону в порівнянні з відповідним періодом 2008 р. упав на 43,1 %, ящиків з гофрокартона - на 28,6 %. У це ж час суттєво впали обсяги імпорту в Україну картонно-паперової продукції.
Основні причини - падіння попиту на продукцію суміжних галузей ( головним чином харчовий і поліграфічної), проблеми кредитування обігових коштів, неповернення державою заборгованості по ПДВ, різкий ріст цін на волокнисті напівфабрикати, головним чином на макулатуру, і т.д. Поступово, починаючи тільки з березня 2009 р., виробництво оживилося. За результатами роботи в 2009 р. підприємствами галузі зроблено 812,2 тис. т паперу й картону, 734,8 млн м2 ящиків з гофрованого картону (прогноз із урахуванням малих підприємств – 770,0 млн м2). При цьому слід зазначити, що виробництво паперу й картону в грудні місяці (68,2 тис. т) збільшилося в порівнянні із січнем (44,1 тис. т) в 1, 6 рази, обсяг випуску ящиків з гофрокартона - в 1, 7 рази (з 41,5 до 72,3 млн. м2). Усього, по даним Держкомстату України, в 2009 р. підприємствами целюлозно-паперової промисловості було зроблено товарної продукції в діючих цінах на суму 9,7 млрд грн, або 109,0 % у порівнянні з аналогічним показником 2008 р.
У цілому вітчизняний ринок споживання картонно-паперової продукції України в 2009 р. оцінюється на рівні 1,3 млн т проти 1,6 млн т в 2008 році (темп падіння - 18,6 %). У той час як починаючи з 2000 р. ринок виріс в 2,1 разу.
Через обставини, що склалися, у першу чергу через відсутність в Україні власного виробництва товарної целюлози, підприємства галузі виробляють досить обмежений асортименти продукції. Сьогодні галузь перебуває в повній залежності від імпортерів первинних волокнистих напівфабрикатів. Тому підприємства орієнтовані головним чином на випуск тих видів паперу й картону, які виробляються із вторинного волокна - макулатури. В асортиментах їх продукції переважають картон тарний, папір для гофрирування, картон коробковий, папір санітарно-гігієнічного призначення, тара з гофрованого картону. Обсяги виробництва основних видів картонно-паперової продукції в Україні за останні три роки представлені в табл. 1, динаміка виробництва й споживання паперу й картону починаючи з 1990 р. – на мал. 1, які показують, що як по виробництві, так і по споживанню паперу й картону Україна вже досяглася рівня 1990 р., і якби не криза, те цей рівень був би вже перевершений.
Сьогодні одним з найпоширеніших видів упакування, широко застосовуваним у багатьох сферах виробництва, є складні коробки і ящики з гофрокартона. Як театр починається з вішалки, так і продукти й товари починаються з упакування, їх невід'ємної частини. З функціональної точки зору впакування виконує для продукції захисну роль, охороняючи її від ушкоджень під час транспортування й зберігання. З естетичної – це особу товару, і від привабливості впакування багато в чому залежить попит на продукцію, що, без сумніву, впливає на конкурентоспроможність компанії.
Одним з перших законодавчих актів про впакування був указ Карла Великого (800 г. н.е.), який заборонив використовувати шкіру як тару при транспортуванні продукції.
До кінця ХVII в. папір для впакування застосовувалася рідко, оскільки виготовлялася вручну й була предметом розкоші. Однак у міру розвитку технологій глибокої переробки деревини, розвитку індустріального виробництва наприкінці ХVIII – початку ХIХ в. з'являються нові види впакування, а виробництво коробка з картону в Європі й США стає окремим ремеслом. Картонні заготовки вирізалися й складалися вручну. Готові коробки мали круглу або овальну форму. Їх неможливо було скласти й при поставці таких коробок у зібраному виді в замовників виникали проблеми зі складуванням, тому що порожні коробки займали на складах багато місця.
В 1850 г. з'явилася перша складна коробка. В 1856 г. в Англії був зареєстрований перший патент по гофрируванню паперу. Отриманий матеріал використовували в основному для прикраси капелюшків. Потім гофрований картон знайшов своє застосування й у якості пакувального матеріалу, що забезпечує захист товару від механічних впливів. Надалі минулому зареєстровані патенти на дві - і тришаровий картон, почате їхнє виробництво. В 1916 р. - організований випуск п'ятишарового, а в 1953 р. – семислойного гофрокартона.
Гофрокартон – екологічно чистий матеріал, який легко зазнає вторинній переробці, досить міцний, на нього може бути нанесене повнобарвне зображення різними способами печатки, що відіграє величезну роль у просуванні продукції на ринку.
Український ринок тари й упакування з картону, що сьогодні найбільше динамічно розвивається й до кризового 2009 р. найбільш стабільний. Динаміка розвитку цього ринку залежить від ситуації в переробних галузях: харчової, фармацевтичної, побутової техніки, меблевої промисловості й др.
В Україні ринок упакування з гофрокартона в останні роки ріс у середньому на 20-27 % щорічно (табл. 2). Обсяг виробництва з 171 млн м2 в 2000 р. до 2008 р. досягся 856,3 млн. м2. В 2009 р. у зв'язку із кризою виробництво ящиків з гофрокартона знизилося більш ніж на 10 % у порівнянні з 2008 р. і склало 770 млн. м2.
У цілому ріст обсягів виробництва ящиків з гофрокартона за останні десятиліття прямо пов'язаний зі створенням нових потужностей по їхньому виробництві й модернізацією існуючих на основі сучасних інноваційних технологій. Причому аналіз структури (мал. 2) виробників ящиків з гофрокартона показує концентрацію їх виробництва ( понад 50 %) на 5 найбільших підприємствах, які розміщені рівномірно по всій території України. Більш дрібні виробники перебувають у всіх регіонах України (мал. 3). Це дає можливість не тільки швидко й ефективно забезпечувати всіх споживачів, але й одержувати в якості вторинної сировини макулатуру, яка утворюється рівномірно по всій території країни.
Сьогодні в Україні встановлене більш 80 гофроагрегатов загальною потужністю понад 1 млрд м2 гофрокартона і ящиків з нього. В 2008 р. 176 підприємств займалися виробництвом ящиків з гофрокартона (в 2006 р. таких підприємств було 155).
До 1998 р. імпорт ящиків з гофрокартона становив більш 25 % усього обсягу ринку. Розвиток виробництва цієї тари на українських підприємствах привело до зниження її імпорту з 32 млн м2 в 1995 р. до 8,5 млн. м2 в 2009 р. (майже в 4 рази). І сьогодні в загальному обсязі ринку він становить усього 1,2 %, з яких Польща поставляє 25,6 % усього імпорту, Угорщина – 15,4 %, Китай – 12,8 %, Італія – 11,5 %.
Немаловажне значення на пакувальному ринку України відіграє також упакування з картону й паперу. Причому до 40 % упакування з картону експортується (основний обсяг експорту – 83 % - у Росію). Разом з тим 15 % обсягу українського ринку впакування з картону надходить в Україну по імпорту ( з Польщі – 27,4 %, Росії – 24,1 %, Німеччини – 16,4 %, Голландії – 11,6 %).
Практично весь обсяг ( до 97 %) українського ринку впакування з паперу забезпечується вітчизняними споживачами. Імпорт невеликий, усього 2,1 тис. т., а його структура на 80 % охоплює 3 країни: Німеччину (33,5 %), Туреччину (28,9 %), Китай (17,8 %).
Незважаючи на кризові явища останніх років, виробники продукції в упакуванні з картону й паперу, тари з гофрокартона були забезпечені цієї економічної й экологичной упакуванням. Причому завдяки високій конкуренції на українському ринку цього впакування її якість у більшості випадків відповідало світовому рівню
Стаття опублікована в журналі "Упакування" (Україна)
Автор: І.А. Колчина, «Укрпапир», м. Київ
Основні причини - падіння попиту на продукцію суміжних галузей ( головним чином харчовий і поліграфічної), проблеми кредитування обігових коштів, неповернення державою заборгованості по ПДВ, різкий ріст цін на волокнисті напівфабрикати, головним чином на макулатуру, і т.д. Поступово, починаючи тільки з березня 2009 р., виробництво оживилося. За результатами роботи в 2009 р. підприємствами галузі зроблено 812,2 тис. т паперу й картону, 734,8 млн м2 ящиків з гофрованого картону (прогноз із урахуванням малих підприємств – 770,0 млн м2). При цьому слід зазначити, що виробництво паперу й картону в грудні місяці (68,2 тис. т) збільшилося в порівнянні із січнем (44,1 тис. т) в 1, 6 рази, обсяг випуску ящиків з гофрокартона - в 1, 7 рази (з 41,5 до 72,3 млн. м2). Усього, по даним Держкомстату України, в 2009 р. підприємствами целюлозно-паперової промисловості було зроблено товарної продукції в діючих цінах на суму 9,7 млрд грн, або 109,0 % у порівнянні з аналогічним показником 2008 р.
У цілому вітчизняний ринок споживання картонно-паперової продукції України в 2009 р. оцінюється на рівні 1,3 млн т проти 1,6 млн т в 2008 році (темп падіння - 18,6 %). У той час як починаючи з 2000 р. ринок виріс в 2,1 разу.
Через обставини, що склалися, у першу чергу через відсутність в Україні власного виробництва товарної целюлози, підприємства галузі виробляють досить обмежений асортименти продукції. Сьогодні галузь перебуває в повній залежності від імпортерів первинних волокнистих напівфабрикатів. Тому підприємства орієнтовані головним чином на випуск тих видів паперу й картону, які виробляються із вторинного волокна - макулатури. В асортиментах їх продукції переважають картон тарний, папір для гофрирування, картон коробковий, папір санітарно-гігієнічного призначення, тара з гофрованого картону. Обсяги виробництва основних видів картонно-паперової продукції в Україні за останні три роки представлені в табл. 1, динаміка виробництва й споживання паперу й картону починаючи з 1990 р. – на мал. 1, які показують, що як по виробництві, так і по споживанню паперу й картону Україна вже досяглася рівня 1990 р., і якби не криза, те цей рівень був би вже перевершений.
Сьогодні одним з найпоширеніших видів упакування, широко застосовуваним у багатьох сферах виробництва, є складні коробки і ящики з гофрокартона. Як театр починається з вішалки, так і продукти й товари починаються з упакування, їх невід'ємної частини. З функціональної точки зору впакування виконує для продукції захисну роль, охороняючи її від ушкоджень під час транспортування й зберігання. З естетичної – це особу товару, і від привабливості впакування багато в чому залежить попит на продукцію, що, без сумніву, впливає на конкурентоспроможність компанії.
Одним з перших законодавчих актів про впакування був указ Карла Великого (800 г. н.е.), який заборонив використовувати шкіру як тару при транспортуванні продукції.
До кінця ХVII в. папір для впакування застосовувалася рідко, оскільки виготовлялася вручну й була предметом розкоші. Однак у міру розвитку технологій глибокої переробки деревини, розвитку індустріального виробництва наприкінці ХVIII – початку ХIХ в. з'являються нові види впакування, а виробництво коробка з картону в Європі й США стає окремим ремеслом. Картонні заготовки вирізалися й складалися вручну. Готові коробки мали круглу або овальну форму. Їх неможливо було скласти й при поставці таких коробок у зібраному виді в замовників виникали проблеми зі складуванням, тому що порожні коробки займали на складах багато місця.
В 1850 г. з'явилася перша складна коробка. В 1856 г. в Англії був зареєстрований перший патент по гофрируванню паперу. Отриманий матеріал використовували в основному для прикраси капелюшків. Потім гофрований картон знайшов своє застосування й у якості пакувального матеріалу, що забезпечує захист товару від механічних впливів. Надалі минулому зареєстровані патенти на дві - і тришаровий картон, почате їхнє виробництво. В 1916 р. - організований випуск п'ятишарового, а в 1953 р. – семислойного гофрокартона.
Гофрокартон – екологічно чистий матеріал, який легко зазнає вторинній переробці, досить міцний, на нього може бути нанесене повнобарвне зображення різними способами печатки, що відіграє величезну роль у просуванні продукції на ринку.
Український ринок тари й упакування з картону, що сьогодні найбільше динамічно розвивається й до кризового 2009 р. найбільш стабільний. Динаміка розвитку цього ринку залежить від ситуації в переробних галузях: харчової, фармацевтичної, побутової техніки, меблевої промисловості й др.
В Україні ринок упакування з гофрокартона в останні роки ріс у середньому на 20-27 % щорічно (табл. 2). Обсяг виробництва з 171 млн м2 в 2000 р. до 2008 р. досягся 856,3 млн. м2. В 2009 р. у зв'язку із кризою виробництво ящиків з гофрокартона знизилося більш ніж на 10 % у порівнянні з 2008 р. і склало 770 млн. м2.
У цілому ріст обсягів виробництва ящиків з гофрокартона за останні десятиліття прямо пов'язаний зі створенням нових потужностей по їхньому виробництві й модернізацією існуючих на основі сучасних інноваційних технологій. Причому аналіз структури (мал. 2) виробників ящиків з гофрокартона показує концентрацію їх виробництва ( понад 50 %) на 5 найбільших підприємствах, які розміщені рівномірно по всій території України. Більш дрібні виробники перебувають у всіх регіонах України (мал. 3). Це дає можливість не тільки швидко й ефективно забезпечувати всіх споживачів, але й одержувати в якості вторинної сировини макулатуру, яка утворюється рівномірно по всій території країни.
Сьогодні в Україні встановлене більш 80 гофроагрегатов загальною потужністю понад 1 млрд м2 гофрокартона і ящиків з нього. В 2008 р. 176 підприємств займалися виробництвом ящиків з гофрокартона (в 2006 р. таких підприємств було 155).
До 1998 р. імпорт ящиків з гофрокартона становив більш 25 % усього обсягу ринку. Розвиток виробництва цієї тари на українських підприємствах привело до зниження її імпорту з 32 млн м2 в 1995 р. до 8,5 млн. м2 в 2009 р. (майже в 4 рази). І сьогодні в загальному обсязі ринку він становить усього 1,2 %, з яких Польща поставляє 25,6 % усього імпорту, Угорщина – 15,4 %, Китай – 12,8 %, Італія – 11,5 %.
Немаловажне значення на пакувальному ринку України відіграє також упакування з картону й паперу. Причому до 40 % упакування з картону експортується (основний обсяг експорту – 83 % - у Росію). Разом з тим 15 % обсягу українського ринку впакування з картону надходить в Україну по імпорту ( з Польщі – 27,4 %, Росії – 24,1 %, Німеччини – 16,4 %, Голландії – 11,6 %).
Практично весь обсяг ( до 97 %) українського ринку впакування з паперу забезпечується вітчизняними споживачами. Імпорт невеликий, усього 2,1 тис. т., а його структура на 80 % охоплює 3 країни: Німеччину (33,5 %), Туреччину (28,9 %), Китай (17,8 %).
Незважаючи на кризові явища останніх років, виробники продукції в упакуванні з картону й паперу, тари з гофрокартона були забезпечені цієї економічної й экологичной упакуванням. Причому завдяки високій конкуренції на українському ринку цього впакування її якість у більшості випадків відповідало світовому рівню
Стаття опублікована в журналі "Упакування" (Україна)
Автор: І.А. Колчина, «Укрпапир», м. Київ
0 комент.:
Дописати коментар