Стоячі пакети дой-пак є особливим видом гнучкого вакуумного впакування, яке останнім часом значно розширила спектр свого застосування на російському ринку. Своєму успіху пакети дой-пак зобов'язані конструктивними особливостями, високою технологічністю в обігу, зручністю транспортування й утилізації, а також мінливим потребам ринку. Мова йде як про запити ритейлеров, так і про потреби, що змінилися, споживачів, що робить пакети дой-пак усе більш привабливими не тільки в продуктовому секторі, але й в упакуванні для потреб виробництва
Конструкція дой-пак.
«Дой-Пак» називають пластикові пакети з денцем, у наповненому виді це впакування може стояти вертикально. У складеному виді пакети « дой-пак» компактні, допускають таке ж обіг, як і інше гнучке впакування. Принциповою особливістю дой-пак є 5-шовна конструкція із гнучким дном, але в плані технології виробництва, бар'єрних властивостей, що залежать від матеріалу, і методу відкривання види впакування сильно різняться.
Можна виділити три основні типи пакетів дой-пак:
пакет із вставним круглим дном,
пакет з посиленою крайкою;
з фальцованным днищем.
Пакет із вставним круглим дном є найпоширенішим типом. Стійкість конструкції цього пакета забезпечується за рахунок зварених швів, на які також опирається й уся конструкція вцелом.
Посилення крайки для пакета потрібно у випадку, коли його розміри не дозволяють зберігати вертикальне положення тільки за рахунок матеріалу й умісту. Пакети з посиленою крайкою як правило набагато більшого розміру, у деяких випадках днище також робиться посиленим.
Дой-Пак з фальцованным днищем або днищем-підошвою відрізняється тим, що впакування спочиває не на зварених швах, а безпосередньо на днище. Цей тип пакетів виготовляють не в процесі фасовки, а заздалегідь. На впакування подаються вже готові пакети, які вимагають лише невеликої обробки – вставка дозатора, заповнення надувної ручки й т. п.
«Класична» технологія дой-пак припускає три основні технологічні етапи: спочатку відбувається формование пакета із плівок, потім його заповнюють умістом, а наприкінці випливає процес запаювання.
У найпростішому варіанті пакет дой-пак може відкриватися за допомогою ножа, а нанесені на бічному шві просечки або лазерна мікроперфорація на куточку забезпечують можливість розкривати впакування руками без особливих зусиль. Додавання ковпачка-дозатора із кришечкою дозволяє використовувати вміст більш раціонально й довше зберігати свіжість продута в розкритому пакеті. Є й боле екстравагантні способи модифікації конструкції – додавання ручок, використання замка-блискавки, Zip - замка, прозорих віконець і т. д.
Найпоширеніший спосіб печатки на дой-пак – флексография, але найбільш просунуті виробники застосовують і глибокий друк. Це гнучке впакування дозволяє виявитися від етикетки, розмістивши всю необхідну інформацію про склад, виробника й т.п. на поверхні пакета. Упакований у дой-пак продукт можна зробити видимим споживачеві, якщо використовувати в конструкції впакування прозорі матеріали. Перевагою у використанні готових пакетів дой-пак також є можливість для компаній вийти на ринок з новим продуктом без здійснення великих інвестицій. Таким чином, пакувальникові не потрібно мати лінію, що здійснює повний цикл упакування, але лише машину для заповнення заготовок. Однак такі пакети виявляється на 10-25% дорожче тих, що зроблені прямо на місці.
Повний спектр послуг зі створення, виробництву й поставці пакетів типу DOY-PACK: від створення дизайну вашого бренда, розробки конструкції пакетів, до добору комбінованих матеріалів під ваші технології впакування з урахуванням властивостей і строків зберігання вашого продукту; у тому числі пакети з zip-lock замком, просечками для комфортного розкриття, округленими кутами, перфорацією для підвішування; робимо пакети DOY-PACK з вашою індивідуальною формою вирубки; наносимо флексографскую й глибокий друк до 12 фарб
Компанія "ОХТА"
Властивості пакетів дой-пак
Чому пакувальники звертаються до застосування дой-пак? Мабуть, основним мотивом, що спонукують до цього, є бажання привернути увагу покупця нестандартним упакуванням у сегменті, де вона раніше не використовувалася. З іншого боку, виявляються затребувані такі якості дой-пак як можливість стерилізації впакування, її розігріву в мікрохвильовій печі, досягнення тривалих строків зберігання. Для споживачів дой-пак зручні тим, що продукти в цьому впакуванні компактно розміщаються в холодильнику або господарській шафі, а вміст розкритого пакета не виливається й не висипає. Дозатор дозволяє не тільки раціонально використовувати вміст, але й запобігає його окисненню й підсихання, якщо, наприклад, майонез не був використаний повністю. До того ж у порівнянні з іншими видами впакування дой-пак дозволяє в більшій мері використовувати рідини високої в'язкості (наприклад, соуси), залишки яких легко видавлюються, а не залишаються прилиплими кдонышку.
Для додання бар'єрних властивостей у виробництві дой-пак застосовуються багатошарові конструкції, що полягають, як правило, зі зручного для печатки зовнішнього шару з лавсану або поліаміду й внутрішнього поліетиленового шару, що забезпечує стійкість і можливість термосваривания. Також у складі матеріалу використовується нейлон, ПЭТФ і т.п. Для харчових застосувань між цими двома шарами часто включають шар алюмінієвої фольги, що є практично 100%-ым бар'єром для води, газів і вмісту пакета й гарантуючої значне збільшення строку зберігання продуктів. Однак останнім часом ряд виробників прагне замінити алюмінієву фольгу більш технологичными й дешевими бар'єрними матеріалами, наприклад EVOH. Зовнішня поверхня дой-пак у багатьох випадках ламинируется.
Призначення дой-пак
Дой-Пак одержав широке поширення після того, як минув термін дії патенту французької фірми Doypack, і технологія стала доступна широкому колу пакувальників. На вітчизняному ринку пакети дой-пак усе ще завойовують ніші, у яких вони повинні бути представлені по гідності. Таким чином, відбувається заміщення інших видів упакування – картонної (bag-in-box), скляних і металевих банок, твердих пластикових контейнерів, каністр і т. д.
Пакети дой-пак підходять для впакування як рідин, так і сипучих продуктів, але, у силу достатньої дорожнечі, вони використовуються в нас в основному в невеликім числі ніш.
На світовому ринку лідируючим застосуванням дой-пак є впакування їжі для свійських тварина. У Росії вже традиційної стало впакування в дой-пак різних соусів (включаючи майонез). Продукти, що входять до їхнього складу, відрізняються підвищеною хімічною активністю й можуть швидко окиснитися під дією атмосферного кисню (оцтова й лимонна кислота, жири і т.д.). Крім того, ці продукти фасуються в гарячому виді, що пред'являє до впакування особливі вимоги, яким у найбільшій мері відповідають пакети дой-пак.
Важливою сферою застосування пакетів дой-пак є сектор готових супів, які можна сьогодні зустріти в супермаркетах майже винятково в цьому впакуванні. Поряд з бар'єрними властивостями, причиною успіху дой-пак у цьому застосуванні є можливість розігріву в мікрохвильовий печі.
Одним з перспективних напрямків застосування дой-пак є розлив молока й молочних продуктів. Невеликі молокозаводи не можуть дозволити собі впакування в тетра-пак, тому вони вибирають дой-пак, що також допускають стерилізацію. У відсутності бар'єрних властивостей строк зберігання молока в такім упакуванні досягає 10 днів. Поряд із цим, перевагою дой-пак є висока міцність (можуть витримувати тиск на 200-250 кг), яка робить упаковані в них продукти більш зручними в транспортуванні. Останнім часом пакети дой-пак усе більше застосовуються також російськими виробниками безалкогольних напоїв.
В останні роки сфера застосування цих пакетів помітно розширилася. Усе частіше в дой-пак упаковують нехарчові продукти, що пов'язане зі зміною структури попиту на ринках хімічних продуктів і будівельних матеріалів, а також з тим, що багато пакувальників тільки зараз відкривають для себе можливості дой-пак. Зокрема, виявилося зручним фасувати в них технічний спирт. На ринку споживання продуктів хімії сьогодні усе більше дрібних гравців, для яких зручніше фасовка в невеликі за обсягом (2-3 л) ємності дой-пак. Наприклад, компанія Tessa, клієнтами якої в Росії в основному є виробники продовольства, в останні роки почала здійснювати поставки на компанії, що випускають розчинники, що миють речовини, рідку косметику.
Інновації й нетрадиційні застосування
Один з інноваці, як ще має бути прижи_ у Росі – пакеты, що саморазогревающиеся, На такому пакеті звичайно встановлена кнопка, натиск якої активує екзотермічну реакцію в шарах упакування, що й дозволяє розігрівати продукт у потрібний час і в потрібному місці. Ці пакети можуть застосовуватися як для розігріву супів і напоїв (кава), так, зокрема, і для підготовки до використання фарби для волось або медичних препаратів, які активізуються при певній температурі. У косметиці доречно небагато підігрівати маски для особи й креми для видалення макіяжу. пакети, що розігріваються, дой-пак изготавливют із застосуванням полиэтилена, поліпропілену, ПЭТФ і т.д. При цьому вимоги до впакування вище в харчових застосуваннях, де необхідне досягнення температури 60-70°С. У косметиці й медицині звичайно обмежуються рівнем 30-35°З.
Деякі розроблювачі запропонували пакети дой-пак з декількома камерами. Це необхідно в застосуванні до продуктів, компоненти яких повинні змішуватися безпосередньо перед використанням. Ці речовини можуть перебувати як у рідкій, так і у твердій фазі. Дана технологія користується попитом в упакуванні хімікатів і барвників, особливо, коли мова йде про застосування розчинника. Пакти дой-пак можуть служити допоміжним упакуванням, наприклад, у комбінації з ємністю (пляшечкою) меншого обсягу, яку можна в міру використання рідкого вмісту знову наповнювати.
Серед незвичайних і перспективних напрямків – упакування в дой-пак питної води. Правда оригінальність цього розв'язку й можливості дизайну не завжди виправдовуються дорожнечею матеріалу. Тому поки така форма впакування не одержала широкого поширення, хіба що в країнах, де питна водячи є особливо коштовною (Ізраїль). Більш плідної стала ідея фасовки в дой-пак алкогольних напоїв. Великий ефект від скорочення транспортних витрат завдяки заміні скляної тари в цьому секторі більш відчуємо. Так, у компанії Eric Comte Selection, що випустила впаковане в дой-пак вино під маркою Prêt à boire, затверджують, що використання даного впакування дозволяє розміщати на тих же паллетах на 40% більше продукції, чому при традиційному розливі в скляні пляшки. Для того, щоб відкрити нове впакування, не потрібен штопор і фізичне зусилля – звідси й відповідна назва – Prêt à boire. До того ж ця тара не колеться, а тому є більш безпечною для споживача. Правда, у цьому випадку існує проблема – привчити до нового виду впакування споживачів такого традиційного напою, як вино. От, чому виробники Prêt à boire змушено зображувати на своїх пакетах «нормальні» винні сулії. А якщо ні, то їх продукт можуть просто не помітити – не спрацює звична асоціація вина зі скляною тарою.
Дякуємо за надану інформацію й допомога в написанні статті:
В'ячеслава Лисагорского (компанія "Охта"); Іллю Зимоненко (компанія Вип-Системи)
Автор: Кирило Корякин
Конструкція дой-пак.
«Дой-Пак» називають пластикові пакети з денцем, у наповненому виді це впакування може стояти вертикально. У складеному виді пакети « дой-пак» компактні, допускають таке ж обіг, як і інше гнучке впакування. Принциповою особливістю дой-пак є 5-шовна конструкція із гнучким дном, але в плані технології виробництва, бар'єрних властивостей, що залежать від матеріалу, і методу відкривання види впакування сильно різняться.
Можна виділити три основні типи пакетів дой-пак:
пакет із вставним круглим дном,
пакет з посиленою крайкою;
з фальцованным днищем.
Пакет із вставним круглим дном є найпоширенішим типом. Стійкість конструкції цього пакета забезпечується за рахунок зварених швів, на які також опирається й уся конструкція вцелом.
Посилення крайки для пакета потрібно у випадку, коли його розміри не дозволяють зберігати вертикальне положення тільки за рахунок матеріалу й умісту. Пакети з посиленою крайкою як правило набагато більшого розміру, у деяких випадках днище також робиться посиленим.
Дой-Пак з фальцованным днищем або днищем-підошвою відрізняється тим, що впакування спочиває не на зварених швах, а безпосередньо на днище. Цей тип пакетів виготовляють не в процесі фасовки, а заздалегідь. На впакування подаються вже готові пакети, які вимагають лише невеликої обробки – вставка дозатора, заповнення надувної ручки й т. п.
«Класична» технологія дой-пак припускає три основні технологічні етапи: спочатку відбувається формование пакета із плівок, потім його заповнюють умістом, а наприкінці випливає процес запаювання.
У найпростішому варіанті пакет дой-пак може відкриватися за допомогою ножа, а нанесені на бічному шві просечки або лазерна мікроперфорація на куточку забезпечують можливість розкривати впакування руками без особливих зусиль. Додавання ковпачка-дозатора із кришечкою дозволяє використовувати вміст більш раціонально й довше зберігати свіжість продута в розкритому пакеті. Є й боле екстравагантні способи модифікації конструкції – додавання ручок, використання замка-блискавки, Zip - замка, прозорих віконець і т. д.
Найпоширеніший спосіб печатки на дой-пак – флексография, але найбільш просунуті виробники застосовують і глибокий друк. Це гнучке впакування дозволяє виявитися від етикетки, розмістивши всю необхідну інформацію про склад, виробника й т.п. на поверхні пакета. Упакований у дой-пак продукт можна зробити видимим споживачеві, якщо використовувати в конструкції впакування прозорі матеріали. Перевагою у використанні готових пакетів дой-пак також є можливість для компаній вийти на ринок з новим продуктом без здійснення великих інвестицій. Таким чином, пакувальникові не потрібно мати лінію, що здійснює повний цикл упакування, але лише машину для заповнення заготовок. Однак такі пакети виявляється на 10-25% дорожче тих, що зроблені прямо на місці.
Повний спектр послуг зі створення, виробництву й поставці пакетів типу DOY-PACK: від створення дизайну вашого бренда, розробки конструкції пакетів, до добору комбінованих матеріалів під ваші технології впакування з урахуванням властивостей і строків зберігання вашого продукту; у тому числі пакети з zip-lock замком, просечками для комфортного розкриття, округленими кутами, перфорацією для підвішування; робимо пакети DOY-PACK з вашою індивідуальною формою вирубки; наносимо флексографскую й глибокий друк до 12 фарб
Компанія "ОХТА"
Властивості пакетів дой-пак
Чому пакувальники звертаються до застосування дой-пак? Мабуть, основним мотивом, що спонукують до цього, є бажання привернути увагу покупця нестандартним упакуванням у сегменті, де вона раніше не використовувалася. З іншого боку, виявляються затребувані такі якості дой-пак як можливість стерилізації впакування, її розігріву в мікрохвильовій печі, досягнення тривалих строків зберігання. Для споживачів дой-пак зручні тим, що продукти в цьому впакуванні компактно розміщаються в холодильнику або господарській шафі, а вміст розкритого пакета не виливається й не висипає. Дозатор дозволяє не тільки раціонально використовувати вміст, але й запобігає його окисненню й підсихання, якщо, наприклад, майонез не був використаний повністю. До того ж у порівнянні з іншими видами впакування дой-пак дозволяє в більшій мері використовувати рідини високої в'язкості (наприклад, соуси), залишки яких легко видавлюються, а не залишаються прилиплими кдонышку.
Для додання бар'єрних властивостей у виробництві дой-пак застосовуються багатошарові конструкції, що полягають, як правило, зі зручного для печатки зовнішнього шару з лавсану або поліаміду й внутрішнього поліетиленового шару, що забезпечує стійкість і можливість термосваривания. Також у складі матеріалу використовується нейлон, ПЭТФ і т.п. Для харчових застосувань між цими двома шарами часто включають шар алюмінієвої фольги, що є практично 100%-ым бар'єром для води, газів і вмісту пакета й гарантуючої значне збільшення строку зберігання продуктів. Однак останнім часом ряд виробників прагне замінити алюмінієву фольгу більш технологичными й дешевими бар'єрними матеріалами, наприклад EVOH. Зовнішня поверхня дой-пак у багатьох випадках ламинируется.
Призначення дой-пак
Дой-Пак одержав широке поширення після того, як минув термін дії патенту французької фірми Doypack, і технологія стала доступна широкому колу пакувальників. На вітчизняному ринку пакети дой-пак усе ще завойовують ніші, у яких вони повинні бути представлені по гідності. Таким чином, відбувається заміщення інших видів упакування – картонної (bag-in-box), скляних і металевих банок, твердих пластикових контейнерів, каністр і т. д.
Пакети дой-пак підходять для впакування як рідин, так і сипучих продуктів, але, у силу достатньої дорожнечі, вони використовуються в нас в основному в невеликім числі ніш.
На світовому ринку лідируючим застосуванням дой-пак є впакування їжі для свійських тварина. У Росії вже традиційної стало впакування в дой-пак різних соусів (включаючи майонез). Продукти, що входять до їхнього складу, відрізняються підвищеною хімічною активністю й можуть швидко окиснитися під дією атмосферного кисню (оцтова й лимонна кислота, жири і т.д.). Крім того, ці продукти фасуються в гарячому виді, що пред'являє до впакування особливі вимоги, яким у найбільшій мері відповідають пакети дой-пак.
Важливою сферою застосування пакетів дой-пак є сектор готових супів, які можна сьогодні зустріти в супермаркетах майже винятково в цьому впакуванні. Поряд з бар'єрними властивостями, причиною успіху дой-пак у цьому застосуванні є можливість розігріву в мікрохвильовий печі.
Одним з перспективних напрямків застосування дой-пак є розлив молока й молочних продуктів. Невеликі молокозаводи не можуть дозволити собі впакування в тетра-пак, тому вони вибирають дой-пак, що також допускають стерилізацію. У відсутності бар'єрних властивостей строк зберігання молока в такім упакуванні досягає 10 днів. Поряд із цим, перевагою дой-пак є висока міцність (можуть витримувати тиск на 200-250 кг), яка робить упаковані в них продукти більш зручними в транспортуванні. Останнім часом пакети дой-пак усе більше застосовуються також російськими виробниками безалкогольних напоїв.
В останні роки сфера застосування цих пакетів помітно розширилася. Усе частіше в дой-пак упаковують нехарчові продукти, що пов'язане зі зміною структури попиту на ринках хімічних продуктів і будівельних матеріалів, а також з тим, що багато пакувальників тільки зараз відкривають для себе можливості дой-пак. Зокрема, виявилося зручним фасувати в них технічний спирт. На ринку споживання продуктів хімії сьогодні усе більше дрібних гравців, для яких зручніше фасовка в невеликі за обсягом (2-3 л) ємності дой-пак. Наприклад, компанія Tessa, клієнтами якої в Росії в основному є виробники продовольства, в останні роки почала здійснювати поставки на компанії, що випускають розчинники, що миють речовини, рідку косметику.
Інновації й нетрадиційні застосування
Один з інноваці, як ще має бути прижи_ у Росі – пакеты, що саморазогревающиеся, На такому пакеті звичайно встановлена кнопка, натиск якої активує екзотермічну реакцію в шарах упакування, що й дозволяє розігрівати продукт у потрібний час і в потрібному місці. Ці пакети можуть застосовуватися як для розігріву супів і напоїв (кава), так, зокрема, і для підготовки до використання фарби для волось або медичних препаратів, які активізуються при певній температурі. У косметиці доречно небагато підігрівати маски для особи й креми для видалення макіяжу. пакети, що розігріваються, дой-пак изготавливют із застосуванням полиэтилена, поліпропілену, ПЭТФ і т.д. При цьому вимоги до впакування вище в харчових застосуваннях, де необхідне досягнення температури 60-70°С. У косметиці й медицині звичайно обмежуються рівнем 30-35°З.
Деякі розроблювачі запропонували пакети дой-пак з декількома камерами. Це необхідно в застосуванні до продуктів, компоненти яких повинні змішуватися безпосередньо перед використанням. Ці речовини можуть перебувати як у рідкій, так і у твердій фазі. Дана технологія користується попитом в упакуванні хімікатів і барвників, особливо, коли мова йде про застосування розчинника. Пакти дой-пак можуть служити допоміжним упакуванням, наприклад, у комбінації з ємністю (пляшечкою) меншого обсягу, яку можна в міру використання рідкого вмісту знову наповнювати.
Серед незвичайних і перспективних напрямків – упакування в дой-пак питної води. Правда оригінальність цього розв'язку й можливості дизайну не завжди виправдовуються дорожнечею матеріалу. Тому поки така форма впакування не одержала широкого поширення, хіба що в країнах, де питна водячи є особливо коштовною (Ізраїль). Більш плідної стала ідея фасовки в дой-пак алкогольних напоїв. Великий ефект від скорочення транспортних витрат завдяки заміні скляної тари в цьому секторі більш відчуємо. Так, у компанії Eric Comte Selection, що випустила впаковане в дой-пак вино під маркою Prêt à boire, затверджують, що використання даного впакування дозволяє розміщати на тих же паллетах на 40% більше продукції, чому при традиційному розливі в скляні пляшки. Для того, щоб відкрити нове впакування, не потрібен штопор і фізичне зусилля – звідси й відповідна назва – Prêt à boire. До того ж ця тара не колеться, а тому є більш безпечною для споживача. Правда, у цьому випадку існує проблема – привчити до нового виду впакування споживачів такого традиційного напою, як вино. От, чому виробники Prêt à boire змушено зображувати на своїх пакетах «нормальні» винні сулії. А якщо ні, то їх продукт можуть просто не помітити – не спрацює звична асоціація вина зі скляною тарою.
Дякуємо за надану інформацію й допомога в написанні статті:
В'ячеслава Лисагорского (компанія "Охта"); Іллю Зимоненко (компанія Вип-Системи)
Автор: Кирило Корякин
0 комент.:
Дописати коментар