uPACKovka

Загорніть – розгорніть!

Полімерна плівка лідирує ринку таропакувальних виробів для впакування шоколаду й шоколадних цукерок, а також для борошняних кондитерських виробів. Її частка перевищує 60%. Пакувальні матеріали, застосовувані в кондитерської промисловості, в основному є одношаровими. Багатошарове полімерне впакування - ламинат - використовується рідко.

Більша кондитерська печатка

Найбільше значення для виробників має якість печатки, у зв'язку із чим вони часто купують упакування в іноземних постачальників, високий рівень цін при цьому не є для них перешкодою.

Значна частка російських компаній віддає перевагу плівкам із глибоким друком, а деякі принципово використовують тільки такий вид печатки. Більшою мірою це ставиться до міжнародних корпорацій. Крім прагнення до високої якості печатки, яка забезпечується ротогравюрою, вибір виробників також обумовлений високої тиражестойкостью даної технології, оскільки для великих компаній, що споживають пакувальні матеріали в більших обсягах, має велике значення можливість виробництва великого тиражу на одному комплекті друкованих валів.

Російські батончики віддають перевагу термосварку…

У кондитерської галузей асортименти виробленої продукції дуже широкий. Для впакування цих виробів головним чином використовуються наступні види Бопп-Плівки: металізовані - для завертки великих цукерок і шоколадних батончиков, кексів і вафель; перлові - для впакування шоколадних батончиков, печива, крекерів, вафель; прозорі - для фасовки цукерок, пряників, сухарів, печива, драже.

У числі інших до цукристих кондитерських виробів відносять цукерки, шоколад і шоколадні батончики, жувальні цукерки, мармелад. У цей час із усією виробленою кондитерською галуззю продукції тільки шоколадні батончики практично на 100% фасуються в гнучке полімерне впакування із застосуванням Бопп-Плівок: перлових, білих і металізованих. Виробництвом шоколадних батончиков у більших обсягах займаються, в основному, найбільші підприємства - виробники кондитерських виробів, такі як ТОВ «Марс» (Московська область) і ВАТ «Кондитерське об'єднання «Росія» ( м. Самара). Ці підприємства, що приділяють якості використовуваних пакувальних матеріалів особливо пильна увага, оснащені новітніми високотехнологічними пакувальними лініями закордонного виробництва. Виготовленням упакування для них займаються найбільші російські поліграфічні компанії. Крім того, деяка частина використовуваного впакування проводиться за кордоном і/або імпортується в готовому виді.

Упакування для шоколадних батончиков виготовляється з непрозорих Бопп-Плівок середньої товщини - порядку 30 мкм - з нанесенням флексографической або глибокому друку. Характерною рисою впакування для шоколадних батончиков є використання двох типів орієнтованого поліпропілену: термосвариваемого - температура зварювання 90-120º З, а також покритого спеціальним клеєм для холодного зварювання.

…А імпортні – холодну

Технологія холодного зварювання в кондитерської промисловості в цей час не дуже поширена й доцільна для впакування певних асортиментних груп, таких як шоколадні батончики.

Для здійсненн зварюванн холодн спосіб потрібне нанесенн на внутрішн сторон пакувальн матеріал, що самоклеящегося состава - слоя специального пищевого Клей може бути нанесений як суцільним шаром - по всій поверхні матеріалу, так і частково - у вигляді рамки, у місцях зварювальних швів. Причому печатка в цьому випадку використовується глибока.

Застосування впакування з Бопп-Плівок, покритих клеєм для холодного зварювання, дозволяє розв'язати проблеми, що виникають при впакуванні продукції, нестійкої до температурного впливу, а також використовувати більш продуктивне високошвидкісне пакувальне встаткування й у такий спосіб підвищити обсяг випуску продукції.

Практично 90% споживання даного виду Бопп-Плівок припадає на транснаціональні корпорації – Mars (США), Nestle (Швейцарія), Cadbury (Великобританія), а також великі російські компанії – ВАТ «Червоний Жовтень» (Москва), АТ «Кондитерська фабрика ім. Крупской» (Санкт-Петербург), ТОВ «Слов'янка Торг» (г. Старий Оскол).

Для гнітючого ж більшості вітчизняних виробників ця технологія занадто дорога. По-перше, вартість Бопп-Плівок із клеєм для холодного зварювання вище, чим у плівок з термосвариваемым шаром. По-друге, при цьому потрібні додаткові витрати на спеціальне фасувальне устаткування. Крім того, кількість присутніх на ринку постачальників даного матеріалу невелике, отже, звужується й можливість вибору. Таким чином, переваги даного виду плівок для основної маси російських виробників неактуальні, і тому цей вид продукції не дуже затребуваний, причому деякі фабрики, що раніше використовували дану технологію, поступово відмовляються від неї. На думку експертів, у Росії технологія впакувань холодним зварюванням чи навряд має серйозні перспективи поширення й розвитку в доступному для огляду майбутньому.

Шоколад віддає перевагу класикові

Шоколад є досить широко споживаним у Росії продуктом харчування. Для його впакування можуть використовуватися багатошарові комбіновані матеріали із застосуванням Бопп-Плівок. Однак більшість російських виробників не квапляться відмовлятися від застосування такого традиційного для нашої країни виду впакування шоколадних плиток, як фольга й папір. Як пояснюють фахівці, переустаткування підприємств-виробників пов'язане із закупівлею сучасних ліній пакувальних машин і вимагає вкладення досить великих засобів. У той же час багато компаній поки не бачать у цьому нагальній потребі, тому що для вітчизняного споживача більш звичне традиційне впакування з фольги й паперу, з якого асоціюється образ «справжнього російського високоякісного шоколаду».

У цей час прозора Бопп-Плівка також іноді використовується для целлофанирования шоколадних цукерок у коробках, однак у цьому сегменті їй становлять конкуренцію Cpp-Плівки - коэструзионные поліпропіленові й поливні поліпропіленові плівки. Останні не можуть повною мірою конкурувати з Бопп-Плівками по міцності, бар'єрних властивостях, здатності до печатки й стійкості до зношування, однак вони мають дві значні переваги: міцність термопечати й менша вартість. Тому в останні роки основна маса виробників шоколадних цукерок у Росії для впакування коробок використовує Срр-Плівки або поливні поліпропіленові плівки, і ця тенденція явно буде спостерігатися в найближчому майбутньому.

Папір поступається позиціями

Для завертки розсипних цукерок - карамелі й шоколадних цукерок, виробництвами яких займається більшість російських виробників кондитерських виробів, раніше по більшій частині використовувалася паперова обгортка. В останні роки на ринку з'явилася безліч різновидів плівок, застосовуваних для впакування цукерок. Найчастіше виробники використовують так звані плівки із твіст-ефектами, або твіст-плівки - білі, прозорі й металізовані.

Плівки із твіст-ефектом розроблені спеціально для кондитерської промисловості. Ефект твісту досягається завдяки тому, що матеріал основного шару плівки орієнтований в одному напрямку й має високу залишкову деформацію, тобто здатністю зберігати скрутку при впакуванні цукерок. Найчастіше використовуються такі види твіст-плівок, як Хайкор, Поліфан, Твіст-Лайт, ПВХ.

Серед обгорток, що мають паперову основу, виділяють Рокалонд, папір парафіновану й інші. Ряд великих кондитерських фабрик використовують композиційні - багатошарові - матеріали, якими найбільше доцільно заміняти паперові обгортки із внутрішніми вкладками з фольги й паперу.

У кілька шарів

Бопп-Плівки використовуються тільки в комбінації з іншими плівковими матеріалами для виготовлення ламинированных композиційних плівок. Слід зазначити, що виготовлення цього виду впакування є досить складним технологічним процесами, що вимагають використання дорогого встаткування й плівок гарної якості - зі стабільним ковзанням, високою твердістю й сворачиваемостью. Проте, багато експертів затверджують, що майбутнє, безумовно, за заверткою із твіст-ефектами: зручність використання, збільшення строку зберігання продукту й більш висока естетична привабливість - незаперечні переваги цього виду цукеркового етикету.

Крім того, останнім часом Бопп-Плівки все частіше застосовуються в якості зовнішнього впакувань для розфасовки цукерок у пакети - по 200-250 грамів. Звичайно для цього використовують одне-двошарове гнучке впакування товщиною 20-30 мкм, виготовлену на основі прозорої Бопп-пленки.

З кожним роком у кондитерської галузі збільшується застосування двох-тришарових гнучких полімерних упакувань із використаннями Бопп-Плівок для розфасовки жувальних цукерок і мармеладу. Для цього виду впакувань використовуються прозорі Бопп-Плівки як імпортного, так і вітчизняного виробництва, при цьому їхня середня товщина становить 20-30 мкм. Завдяки нанесенню флексографической печатки під шар прозорої плівки, таке впакування відрізняється яскравістю й барвистістю. У той же час вона дозволяє споживачеві бачити продукт, що втримується в пакеті.

В останні роки в Росії спостерігається справжній бум використання гнучкого впакування в сегменті борошняних кондитерських виробів. Тут знайшли широке застосування найрізноманітніші плівкові матеріали й технології впакування. При цьому виробники переслідують дві основні цілі – збільшення строку зберігання продукту й поліпшення товарного виду впакованої продукції.

Упакування борошняних виробів

До борошняних кондитерських виробів ставляться торти, рулети, тістечка, пряники, різні види печива. Різноманітний асортименти продукції, що виготовляється, припускає й велика різноманітність використовуваних упакувань, проте, очевидна загальна тенденція, яка полягає в переважнім застосуваннях багатошарових гнучких упакувань із використаннями Бопп-Плівок.

Основна проблема, що виникає при впакуванні більшості борошняних кондитерських виробів – високий зміст жиру, який при тривалім зберіганні даного виду продукції може привести до скупчень продуктів розщеплення жирових компонентів і виникненню прогорклости. Процес окиснення жирів виникає під дією кисню, світла й підвищеної температури, тому найбільше часто для впакувань жиросодержащей продукції використовують непрозору, а в деяких випадках навіть металізовану плівку, що володіє високими бар'єрними властивостями.

На сьогоднішній день багато найбільші російські підприємства практично всі борошняні кондитерські вироби впаковують у багатошарове гнучке полімерне впакування із застосуваннями Бопп-Плівок. Однак повний перехід на цей вид матеріалу вони поки не планують, оскільки конкурентна ситуація в регіонах змушує цих виробників приділяти особливої увагу не стільки поліпшенню впакування, скільки збереженню низької роздрібної ціни на продукцію, що випускається.

При виготовленні впакування для борошняних кондитерських виробів як правило використовується непрозора або металізована Бопп-Плівка іноземного виробництва, середньою товщиною в 20-30 мкм і вище, з нанесенням флексографической або глибокому друки.

Для деяких виробів, упакованих у картонні коробки, застосовується вітчизняна прозора орієнтована поліпропіленова плівка, яка забезпечує додатковий захист продукту.

Бопп-Плівка живе й перемагає

У цей час у російській кондитерської галузей у середньому використовується порядку 7,2 тисячі тонн Бопп-Плівок для впакувань продукції, що становить 20,6% від загального обсягів попиту на орієнтовану поліпропіленову плівку для харчової промисловості. У тому числі більш 65% від цього обсягів використовують найбільші російські підприємства з річним обсягом виробництва більш 20 тисяч тонн. Ці підприємства, як правило, оснащені сучасними автоматичними пакувальними лініями західного виробництва. У середньому при впакуваннях порядку 50% зроблених ними кондитерських виробів застосовуються Бопп-Плівки - по більшій частині імпортні. Багатошарове гнучке впакування для них виготовляється під замовлення великими російськими поліграфічними компаніями. При цьому пропоновані нові пакувальні матеріали проходять обов'язкове тестування, яке проводять фахівці підприємств - виробників кондитерських виробів.

Бопп-Плівки російських, а також українських і білоруських виробників, як правило не використовуються, тому що вони не відповідають пропонованим вимогам по наступних основних причинах: низькі коефіцієнти ковзання, щільності, натягу; нестабільна якість; погані термосвариваемые шари.

Підприємства із середніми обсягами річного виробництв - від 5 до 20 тисяч тонн кондитерських виробів - фасують порядку 25% продукції в упакування з використаннями Бопп-Плівок. Підприємства цієї групи оснащені як імпортним, так і вітчизняним устаткуваннями, але для них на першім місці коштує питання про ціну пакувального матеріалу, тому вони, як правило, вибирають Бопп-Плівки або вітчизняного, або азіатського виробництва.

Підприємства з обсягами річного виробництва до 5 тисяч тонн кондитерських виробів на сьогоднішній день фасують в упакування із застосуванням Бопп-Плівок украй незначний обсяг готової продукції - порядку 10%. Здебільшого це старі хлібокомбінати, які крім основної своєї продукції виготовляють борошняні кондитерські вироби - печиво, сушіння, сухарі. Готову продукцію на таких підприємствах упаковують у прозорі Бопп-Плівки вітчизняного виробництв і/або виробництва країн близького зарубіжжя. Для цих підприємств найбільш важливе питання – це низька ціна пакувальної плівки, тому вони вибирають найдешевші й не занадто якісні плівкові матеріали. Застосовувати в більшому обсягах упакування на основі Бопп-Плівок таким підприємствам заважає відсутність або нестача пакувального встаткування. Однак більшість фахівців навіть на цих підприємствах уважають орієнтований поліпропілен перспективним пакувальним матеріалом і планують надалі поступово збільшувати частку його використання.

Слід зазначити, що в групу «полімерна плівка» включені як пакувальні плівки, так і плівки, з яких роблять пакети ( зокрема поліетиленові пакети й ПВХ стрейч-плівка). Полімерні пакувальні вироби ( як тара, так і, особливо, плівка) є дуже перспективними для цього сегмента. Їхня частка стійко росте, витісняючи папір і картон.

Матеріал підготовлений на основі маркетингового дослідження компанії «Мосвнешинформ»