Згідно із щорічним оглядом стану справ у світовій лісовій, целюлозно-паперовій і пакувальній промисловості, підготовленому Pwc (Pricewaterhousecoopers) (Global Forest, Paper & Packaging Industry Survey), за результатами 2-го кварталу 2010 року дев'ять найбільших європейських компаній лісової й целюлозно-паперової промисловості відбили в звітності загальний прибуток на суму 550 млн дол. США. Таким чином, компанії поліпшили свої фінансові результати на 1,1 млрд дол. США в порівнянні з аналогічним періодом 2009 року, коли були визнані збитки в розмірі 598 млн дол. США.
Олексій Іванов, керівник практики по наданню послуг компаніям лісової, целюлозно-паперової й пакувальної промисловості Pwc у Росії, коментує: «Загальносвітові економічні умови продовжували впливати на результати діяльності 100 найбільших компаній галузі, включених у перелік Pwc. Перша половина 2009 року характеризувалася складною ринковою ситуацією, оскільки негативний вплив світової економічної кризи продовжував діяти протягом перших шести місяців року. Економічна й експортна активність компаній продовжувала падати; а жорсткі умови на ринках кредитування, обмежений доступ до капіталу, зменшення обсягів нового житлового будівництва, зниження ділової активності в будівельному секторі й зменшення споживчих витрат породжували додаткові складності».
Огляд 2009 року
По даним МВФ, ріст загальносвітового ВВП скоротився з 3,0% в 2008 році до негативної величини в розмірі 0,6% в 2009 році. Уряду різних країн відреагували на ці події введенням державних програм фінансової підтримки економіки, що викликало різкий ріст бюджетних витрат на ці мети. До початку другого півріччя економічні умови стали потроху поліпшуватися в міру появи ознак відновлення ділової активності на ринках, що розвиваються, Азії, зокрема Китаю й Індії. Зміни в динаміку росту ВВП відрізняються по регіонах. Наприклад, у Китаї зниження показників економічного росту виявилося менше очікуваного, що в основному було обумовлено реалізацією державної програми стимулювання національної економіки.
Керівники багатьох міжнародних компаній лісової, целюлозно-паперової й пакувальної промисловості охарактеризували робочі умови в 2009 році як важкі. У першій половині року відзначалося різке падіння попиту й цін на продукцію лісової, целюлозно-паперової й пакувальної промисловості, що викликало закриття виробничих потужностей на довгостроковий і невизначений період. Як наслідок цього, фінансові результати компаній продовжували погіршуватися у зв'язку зі значним зниженням вартості активів і нарахуванням збитків від їхнього знецінення. Компанії вжили заходів по зниженню витрат, однак їх зусилля в ряді випадків ускладнювалися тим, що виробничі підприємства працювали на зниженій потужності й з меншим коефіцієнтом корисної дії. Причина полягала в тому, що учасники галузі намагалися відновити баланс поставок на перенасичений ринок і зберегти показники ліквідності. У цілому для виробників розвинених країн, що випробовують серйозні проблеми у зв'язку з наявністю надлишкових виробничих потужностей і скороченням частки ринку, економічна криза ще більше ускладнила ситуацію в ланцюжку поставок галузі, оскільки малі учасники ринку, підприємства по переробці й збуту, дистриб'ютори й кваліфіковані працівники продовжували йти з галузі. Руйнівний вплив світового економічного спаду на компанії лісової, целюлозно-паперової й пакувальної промисловості позначалося повсюдно, при цьому ступінь збитку варіювався по окремих секторах галузі й регіонам. Компанії по виробництві будівельних матеріалів, включаючи пиломатеріали й оббивний картон, зіштовхнулися із триваючим зниженням цін, що створило складну ситуацію в цьому секторі, підприємства якого в Північній Америці з 2006 року докладали чималих зусиль до подолання наслідків зниження ділової активності в житловім будівництві.
У заключному кварталі 2009 року й на початку 2010 року було відзначено різке відновлення цін, викликане недостатнім обсягом поставок і обмеженнями, пов'язаними з погодними умовами. Однак основні фактори розвитку ринку залишалися слабкими, і кон'юнктура ринку житлової нерухомості залишалася несприятливої. Під впливом економічного росту в Китаї сектор по виробництві целюлози почав вертатися до нормальної діяльності в другім півріччі 2009 року, оскільки китайські покупці відновлювали свої товарно-матеріальні запаси за цінами, які були нижче собівартості їх виробництва в самому Китаї. Попит з боку китайських компаній допоміг стабілізувати затоварений целюлозний ринок і стимулював поновлення роботи раніше виведених з експлуатації виробничих потужностей у Північній Америці й у Європі. Ціни на целюлозну продукцію повернулися до докризового рівня й продовжили ріст у новому році. Підприємство з виробництва целюлози в США, які відповідали умовам одержання «кредиту на альтернативні види топливовоздушной суміші» («чорний луг»), змогли продовжувати виробництво в періоди слабкого попиту й низьких цін, оскільки отримані ними грошові виплати скоротили виробничі витрати до рівня, порівнянного з показниками світових виробників з низькими витратами виробництва.
Споживання паперу було різним у різних регіонах. Виробники типографського й писального паперу вже зіштовхнулися зі структурним падінням попиту у зв'язку зі скороченням рекламних витрат і триваючим рухом споживачів убік цифрових медіа. Попит у даному секторі ще більше знизився під впливом світової кризи. Наприклад, у Північній Америці ціни на типографський папір упали до історичного мінімуму, а попит на неї в Європі й Північній Америці скоротився на 15% і 25% відповідно. Споживання паперу на ринках, що розвиваються, продовжує розширюватися, особливо паперу промислових сортів, однак обсяги споживання усе ще залишаються на набагато більш низькому рівні, чому в економічно розвинені країнах.
Інші сектори також виявилися порушені цими процесами. Скорочення експорту, споживчих витрат і ділової активності в промисловості спричинило загальне падіння попиту на продукцію пакувального сектору. Навіть сектор по виробництві паперу санітарно-гігієнічного призначення випробував на собі наслідку кризи у зв'язку з переходом масового споживача на більш дешеву й менш якісну продукцію. Слід зазначити, що даний сектор історично належав до категорії основних споживчих товарів, які менш піддані коливанням попиту в періоди економічного спаду, Сектор по виробництві паперу санітарно-гігієнічного призначення зберігає позиції зростаючої галузі промисловості, і такі виробники, як Domtar, здійснюють проекти по перепрофілюванню потужностей по виробництві паперової маси на випуск распушенной целюлози. До другого півріччя надлишки товарно-матеріальних запасів скоротилися, і ринки почали пожвавлюватися, однак попит на продукцію компаній лісової, целюлозно-паперової й пакувальної промисловості залишався на значно більш низькому рівні, чому до кризи. Деякі компанії вийшли із кризи з менш витратними й більш гнучкими виробничими підприємствами, які здатні більш оперативно пристосовуватися до змін ринкової кон'юнктури. Інші компанії продовжують напружену боротьбу за виживання.
Європа
За результатами 2-го кварталу 2010 року дев'ять найбільших європейських компаній лісової й целюлозно-паперової промисловості відбили у звітності загальний прибуток на суму 550 млн дол. США, що означає збільшення їх фінансового результату на 1,1 млрд дол. США в порівнянні з аналогічним періодом 2009 року, коли були визнані збитки в розмірі 598 млн дол. США. Усі компанії, за винятком трьох, поліпшили свої фінансові показники в порівнянні з 2-м кварталом 2009 р. і відзначають ріст обсягів продажів і позитивну динаміку цін. Єдиним серйозним виключенням на тлі цих позитивних тенденцій став ринок газетного паперу, де ціни були суттєво нижче, чим в 2009 році.
Зона євро постраждала від світового економічного спаду сильніше, чим США, і пройшла через більш різке падіння ВВП: від росту цього показника на рівні 0,5% в 2008 році до його негативної величини (-4%) в 2009 році. В 3-м кварталі 2009 року зона євро повернулася до позитивного показника росту на рівні 0,4%, однак темпи відновлення ділової активності відставали від інших економічно розвинених країн. На фінансових ринках зберігається стан невизначеності, при цьому стурбованість щодо наростання обсягів державного боргу затьмарює довгострокові перспективи росту. Протягом першої половини року на тлі ослаблення попиту під впливом світової кризи ситуація в галузі характеризувалася збереженням млявого й затовареного ринку. Ділова активність у будівельній галузі була невисокої, що привело до зниження цін на лісоматеріали. Кон'юнктура ринку послуг з обробки й ремонту приміщень залишалася на відносно помірному рівні. Ринки целюлозної продукції залишалися затовареними у зв'язку зі зниженням споживання паперу. Попит на типографський, писальний і газетний папір у Європі скоротився в порівнянні з попереднім роком на 15% по кожній із цих позицій. Заміщення менш якісними сортами паперу в секторі крейдованого журнального паперу привело до падіння попиту на 18%. Попит на гофрований картон також упав на тлі зниження ділової активності в промисловості й скорочення експорту.
До початку другого півріччя ситуація помітно змінилася: ціни стали рости й попит стабілізувався, хоча й на значно більш низькому рівні, чому в докризовий період. Експортні поставки на азіатські ринки зросли, і у світовій економіці почався процес відновлення ділової активності. В 2009 році європейські компанії зі стійким фінансовим становищем продовжували інвестувати в ринки, що розвиваються, де більш низька витратна база й гарні перспективи росту створюють сприятливі умови для інвесторів. Відповідно до загального зрушення виробничих потужностей із заходу на схід, Mondi Group продала свої частки участі в пакувальних підприємствах Франції й здійснила установку нових бумагоделательных машин на виробничих об'єктах у Польщі й Чеській Республіці. Ця компанія також здійснила модернізацію Сыктывкарского целюлозно-паперового комбінату в Росії. З іншого боку, європейські компанії також робили передислокацію активів з метою виходу з ринків, що розвиваються, зі стратегічних міркувань і для зміцнення свого бухгалтерського балансу. Компанія Metsaliitto продала компанії Upm-kymmene за 1,2 млрд дол. США свою частку участі в целюлознім підприємстві Metsa Botnia і цінні папери плантаційних компаній в Уругваї. У травні минулого року чилійські компанії Arauco і Stora Enso створили спільне підприємство й оголосили про придбання за 344 млн дол. США промислових лісогосподарських активів в Уругваї, що належали Grupo ENCE. Компанія Sonae Industria пішла з Латинської Америки, а Norske Skog продала чотири заводи в Азії для поліпшення свого фінансового становища.
Фінансові результати
Виторг від реалізації, отримана 31 європейською компанією з підготовленого Pwc переліку 100 найбільших компаній, склала 103 млрд дол. США, що на 20% менше аналогічного показника за 2008 рік, що склав 129 млрд дол. США. Це третя частина виторгу всіх компаній переліку, причому на країни Європи вже третій рік підряд доводиться найбільша частка загального виторгу. Падіння показника виторгу в євро є менш чітко вираженим завдяки 5%-ному підвищенню курсу долара США стосовно євро в 2009 році. Сума виторгу, номінована в євро (74 млрд), скоротилася на 16% у порівнянні з аналогічним показником за 2008 рік (88 млрд євро).
За винятком компанії Arctic Paper, що вперше вошедшей у підготовлений Pwc перелік 100 найбільших компаній галузі, кожна компанія в цьому регіоні відбила у звітності зниження виторгу від продажів. Компанія Dlh-group (Данія), постачальник бруса й ділових лісоматеріалів, також була вперше включена в зазначений перелік в 2009 році, а Setra Group (Швеція) з нього вибула. В 2009 годучистые збитки європейських компаній склали 0,6 млрд дол. США, і ця сума менше збитків за 2008 рік, що становили 1,4 млрд дол. США. Незважаючи на слабкий попит і низькі ціни, три компанії цього регіону повернулися на рівень рентабельності в 2009 році й 17 компаній відбили у звітності позитивні показники прибутки. Компанія Sequana Capital, у якої було відзначено найбільш різке зниження чистого прибутку в торішньому огляді, в 2009 році продемонструвала самий вражаючий перехід до прибутковості: в 2009 році її чистий прибуток склав 28 млн дол. США в порівнянні із чистим збитком у розмірі 630 млн дол. США в 2008 році. Поліпшення показника чистому прибутку Sequana Capital було обумовлено головним чином скороченням незвичайних статей бухгалтерського балансу (припинена діяльність, збитки від знецінення й витрати на фінансову реструктуризацію), які привели до збитків у попередньому році. Показник ROCE (прибуток на вкладений капітал) по регіоні рівнявся 1,6% в 2009 році, що трохи нижче, чим в 2008 році (2,7%). Компанія Arctic Paper досяглася найвищого в регіоні показника ROCE (11,3%) і одержала значний чистий прибуток. Це було обумовлено головним чином включенням у консолідовані фінансові результати показників нової паперової фабрики в Німеччині. Виторг, отримана від цього активу, придбаного в грудні 2008 року, не була включена у фінансову звітність за перші три квартали 2008 року. Крім того, успіху Arctic Paper сприяли гарні показники виторгу й сприятливі валютні курси.
Мережа фірм Pwc надає послуги аудита, податкові й консалтингові послуги, які спрямовані на збільшення вартості бізнесу клієнтів. Більш 161 000 людей в 154 країні миру поєднують свої ідеї, досвід і розв'язку, щоб розробити нові підходи й дати клієнтам практичні ради.
Автор: Pricewaterhousecoopers
Олексій Іванов, керівник практики по наданню послуг компаніям лісової, целюлозно-паперової й пакувальної промисловості Pwc у Росії, коментує: «Загальносвітові економічні умови продовжували впливати на результати діяльності 100 найбільших компаній галузі, включених у перелік Pwc. Перша половина 2009 року характеризувалася складною ринковою ситуацією, оскільки негативний вплив світової економічної кризи продовжував діяти протягом перших шести місяців року. Економічна й експортна активність компаній продовжувала падати; а жорсткі умови на ринках кредитування, обмежений доступ до капіталу, зменшення обсягів нового житлового будівництва, зниження ділової активності в будівельному секторі й зменшення споживчих витрат породжували додаткові складності».
Огляд 2009 року
По даним МВФ, ріст загальносвітового ВВП скоротився з 3,0% в 2008 році до негативної величини в розмірі 0,6% в 2009 році. Уряду різних країн відреагували на ці події введенням державних програм фінансової підтримки економіки, що викликало різкий ріст бюджетних витрат на ці мети. До початку другого півріччя економічні умови стали потроху поліпшуватися в міру появи ознак відновлення ділової активності на ринках, що розвиваються, Азії, зокрема Китаю й Індії. Зміни в динаміку росту ВВП відрізняються по регіонах. Наприклад, у Китаї зниження показників економічного росту виявилося менше очікуваного, що в основному було обумовлено реалізацією державної програми стимулювання національної економіки.
Керівники багатьох міжнародних компаній лісової, целюлозно-паперової й пакувальної промисловості охарактеризували робочі умови в 2009 році як важкі. У першій половині року відзначалося різке падіння попиту й цін на продукцію лісової, целюлозно-паперової й пакувальної промисловості, що викликало закриття виробничих потужностей на довгостроковий і невизначений період. Як наслідок цього, фінансові результати компаній продовжували погіршуватися у зв'язку зі значним зниженням вартості активів і нарахуванням збитків від їхнього знецінення. Компанії вжили заходів по зниженню витрат, однак їх зусилля в ряді випадків ускладнювалися тим, що виробничі підприємства працювали на зниженій потужності й з меншим коефіцієнтом корисної дії. Причина полягала в тому, що учасники галузі намагалися відновити баланс поставок на перенасичений ринок і зберегти показники ліквідності. У цілому для виробників розвинених країн, що випробовують серйозні проблеми у зв'язку з наявністю надлишкових виробничих потужностей і скороченням частки ринку, економічна криза ще більше ускладнила ситуацію в ланцюжку поставок галузі, оскільки малі учасники ринку, підприємства по переробці й збуту, дистриб'ютори й кваліфіковані працівники продовжували йти з галузі. Руйнівний вплив світового економічного спаду на компанії лісової, целюлозно-паперової й пакувальної промисловості позначалося повсюдно, при цьому ступінь збитку варіювався по окремих секторах галузі й регіонам. Компанії по виробництві будівельних матеріалів, включаючи пиломатеріали й оббивний картон, зіштовхнулися із триваючим зниженням цін, що створило складну ситуацію в цьому секторі, підприємства якого в Північній Америці з 2006 року докладали чималих зусиль до подолання наслідків зниження ділової активності в житловім будівництві.
У заключному кварталі 2009 року й на початку 2010 року було відзначено різке відновлення цін, викликане недостатнім обсягом поставок і обмеженнями, пов'язаними з погодними умовами. Однак основні фактори розвитку ринку залишалися слабкими, і кон'юнктура ринку житлової нерухомості залишалася несприятливої. Під впливом економічного росту в Китаї сектор по виробництві целюлози почав вертатися до нормальної діяльності в другім півріччі 2009 року, оскільки китайські покупці відновлювали свої товарно-матеріальні запаси за цінами, які були нижче собівартості їх виробництва в самому Китаї. Попит з боку китайських компаній допоміг стабілізувати затоварений целюлозний ринок і стимулював поновлення роботи раніше виведених з експлуатації виробничих потужностей у Північній Америці й у Європі. Ціни на целюлозну продукцію повернулися до докризового рівня й продовжили ріст у новому році. Підприємство з виробництва целюлози в США, які відповідали умовам одержання «кредиту на альтернативні види топливовоздушной суміші» («чорний луг»), змогли продовжувати виробництво в періоди слабкого попиту й низьких цін, оскільки отримані ними грошові виплати скоротили виробничі витрати до рівня, порівнянного з показниками світових виробників з низькими витратами виробництва.
Споживання паперу було різним у різних регіонах. Виробники типографського й писального паперу вже зіштовхнулися зі структурним падінням попиту у зв'язку зі скороченням рекламних витрат і триваючим рухом споживачів убік цифрових медіа. Попит у даному секторі ще більше знизився під впливом світової кризи. Наприклад, у Північній Америці ціни на типографський папір упали до історичного мінімуму, а попит на неї в Європі й Північній Америці скоротився на 15% і 25% відповідно. Споживання паперу на ринках, що розвиваються, продовжує розширюватися, особливо паперу промислових сортів, однак обсяги споживання усе ще залишаються на набагато більш низькому рівні, чому в економічно розвинені країнах.
Інші сектори також виявилися порушені цими процесами. Скорочення експорту, споживчих витрат і ділової активності в промисловості спричинило загальне падіння попиту на продукцію пакувального сектору. Навіть сектор по виробництві паперу санітарно-гігієнічного призначення випробував на собі наслідку кризи у зв'язку з переходом масового споживача на більш дешеву й менш якісну продукцію. Слід зазначити, що даний сектор історично належав до категорії основних споживчих товарів, які менш піддані коливанням попиту в періоди економічного спаду, Сектор по виробництві паперу санітарно-гігієнічного призначення зберігає позиції зростаючої галузі промисловості, і такі виробники, як Domtar, здійснюють проекти по перепрофілюванню потужностей по виробництві паперової маси на випуск распушенной целюлози. До другого півріччя надлишки товарно-матеріальних запасів скоротилися, і ринки почали пожвавлюватися, однак попит на продукцію компаній лісової, целюлозно-паперової й пакувальної промисловості залишався на значно більш низькому рівні, чому до кризи. Деякі компанії вийшли із кризи з менш витратними й більш гнучкими виробничими підприємствами, які здатні більш оперативно пристосовуватися до змін ринкової кон'юнктури. Інші компанії продовжують напружену боротьбу за виживання.
Європа
За результатами 2-го кварталу 2010 року дев'ять найбільших європейських компаній лісової й целюлозно-паперової промисловості відбили у звітності загальний прибуток на суму 550 млн дол. США, що означає збільшення їх фінансового результату на 1,1 млрд дол. США в порівнянні з аналогічним періодом 2009 року, коли були визнані збитки в розмірі 598 млн дол. США. Усі компанії, за винятком трьох, поліпшили свої фінансові показники в порівнянні з 2-м кварталом 2009 р. і відзначають ріст обсягів продажів і позитивну динаміку цін. Єдиним серйозним виключенням на тлі цих позитивних тенденцій став ринок газетного паперу, де ціни були суттєво нижче, чим в 2009 році.
Зона євро постраждала від світового економічного спаду сильніше, чим США, і пройшла через більш різке падіння ВВП: від росту цього показника на рівні 0,5% в 2008 році до його негативної величини (-4%) в 2009 році. В 3-м кварталі 2009 року зона євро повернулася до позитивного показника росту на рівні 0,4%, однак темпи відновлення ділової активності відставали від інших економічно розвинених країн. На фінансових ринках зберігається стан невизначеності, при цьому стурбованість щодо наростання обсягів державного боргу затьмарює довгострокові перспективи росту. Протягом першої половини року на тлі ослаблення попиту під впливом світової кризи ситуація в галузі характеризувалася збереженням млявого й затовареного ринку. Ділова активність у будівельній галузі була невисокої, що привело до зниження цін на лісоматеріали. Кон'юнктура ринку послуг з обробки й ремонту приміщень залишалася на відносно помірному рівні. Ринки целюлозної продукції залишалися затовареними у зв'язку зі зниженням споживання паперу. Попит на типографський, писальний і газетний папір у Європі скоротився в порівнянні з попереднім роком на 15% по кожній із цих позицій. Заміщення менш якісними сортами паперу в секторі крейдованого журнального паперу привело до падіння попиту на 18%. Попит на гофрований картон також упав на тлі зниження ділової активності в промисловості й скорочення експорту.
До початку другого півріччя ситуація помітно змінилася: ціни стали рости й попит стабілізувався, хоча й на значно більш низькому рівні, чому в докризовий період. Експортні поставки на азіатські ринки зросли, і у світовій економіці почався процес відновлення ділової активності. В 2009 році європейські компанії зі стійким фінансовим становищем продовжували інвестувати в ринки, що розвиваються, де більш низька витратна база й гарні перспективи росту створюють сприятливі умови для інвесторів. Відповідно до загального зрушення виробничих потужностей із заходу на схід, Mondi Group продала свої частки участі в пакувальних підприємствах Франції й здійснила установку нових бумагоделательных машин на виробничих об'єктах у Польщі й Чеській Республіці. Ця компанія також здійснила модернізацію Сыктывкарского целюлозно-паперового комбінату в Росії. З іншого боку, європейські компанії також робили передислокацію активів з метою виходу з ринків, що розвиваються, зі стратегічних міркувань і для зміцнення свого бухгалтерського балансу. Компанія Metsaliitto продала компанії Upm-kymmene за 1,2 млрд дол. США свою частку участі в целюлознім підприємстві Metsa Botnia і цінні папери плантаційних компаній в Уругваї. У травні минулого року чилійські компанії Arauco і Stora Enso створили спільне підприємство й оголосили про придбання за 344 млн дол. США промислових лісогосподарських активів в Уругваї, що належали Grupo ENCE. Компанія Sonae Industria пішла з Латинської Америки, а Norske Skog продала чотири заводи в Азії для поліпшення свого фінансового становища.
Фінансові результати
Виторг від реалізації, отримана 31 європейською компанією з підготовленого Pwc переліку 100 найбільших компаній, склала 103 млрд дол. США, що на 20% менше аналогічного показника за 2008 рік, що склав 129 млрд дол. США. Це третя частина виторгу всіх компаній переліку, причому на країни Європи вже третій рік підряд доводиться найбільша частка загального виторгу. Падіння показника виторгу в євро є менш чітко вираженим завдяки 5%-ному підвищенню курсу долара США стосовно євро в 2009 році. Сума виторгу, номінована в євро (74 млрд), скоротилася на 16% у порівнянні з аналогічним показником за 2008 рік (88 млрд євро).
За винятком компанії Arctic Paper, що вперше вошедшей у підготовлений Pwc перелік 100 найбільших компаній галузі, кожна компанія в цьому регіоні відбила у звітності зниження виторгу від продажів. Компанія Dlh-group (Данія), постачальник бруса й ділових лісоматеріалів, також була вперше включена в зазначений перелік в 2009 році, а Setra Group (Швеція) з нього вибула. В 2009 годучистые збитки європейських компаній склали 0,6 млрд дол. США, і ця сума менше збитків за 2008 рік, що становили 1,4 млрд дол. США. Незважаючи на слабкий попит і низькі ціни, три компанії цього регіону повернулися на рівень рентабельності в 2009 році й 17 компаній відбили у звітності позитивні показники прибутки. Компанія Sequana Capital, у якої було відзначено найбільш різке зниження чистого прибутку в торішньому огляді, в 2009 році продемонструвала самий вражаючий перехід до прибутковості: в 2009 році її чистий прибуток склав 28 млн дол. США в порівнянні із чистим збитком у розмірі 630 млн дол. США в 2008 році. Поліпшення показника чистому прибутку Sequana Capital було обумовлено головним чином скороченням незвичайних статей бухгалтерського балансу (припинена діяльність, збитки від знецінення й витрати на фінансову реструктуризацію), які привели до збитків у попередньому році. Показник ROCE (прибуток на вкладений капітал) по регіоні рівнявся 1,6% в 2009 році, що трохи нижче, чим в 2008 році (2,7%). Компанія Arctic Paper досяглася найвищого в регіоні показника ROCE (11,3%) і одержала значний чистий прибуток. Це було обумовлено головним чином включенням у консолідовані фінансові результати показників нової паперової фабрики в Німеччині. Виторг, отримана від цього активу, придбаного в грудні 2008 року, не була включена у фінансову звітність за перші три квартали 2008 року. Крім того, успіху Arctic Paper сприяли гарні показники виторгу й сприятливі валютні курси.
Мережа фірм Pwc надає послуги аудита, податкові й консалтингові послуги, які спрямовані на збільшення вартості бізнесу клієнтів. Більш 161 000 людей в 154 країні миру поєднують свої ідеї, досвід і розв'язку, щоб розробити нові підходи й дати клієнтам практичні ради.
Автор: Pricewaterhousecoopers




0 комент.:
Дописати коментар