Див. також "Закордонний досвід: британське виробництва гофротары ввійшло в зону штормів. Частина 2"
Не тільки російські виробники тари з гофрокартона зараз перебувають у складній ситуації: їх колеги із Мрячного Альбіону зазнають схожих труднощів. попит, що знижується, ростуть ціни на сировину… ринок «бурих» коробок у Великобританії явно перебуває не в кращій формі. Проте, ряд компаній не здається й намагається переломити сложившуюся ситуацію.
Низька рентабельність – бич багатьох англійських виробників з різних секторів промисловості, але в тих, хто давно й серйозно займається бурами гофротарой, вона вже стала походити на невід'ємну частини буття й спосіб життя. За останні пару років попит на бурі коробки стрімко падав, у той час як ціни на картон і папір для гофрирування з такою ж швидкістю росли, створюючи в галузі справжній економічний шторм. Природно, це наклало на англійський сектор гофроупаковки свій відбитки.
Не все було добре останнім часом і в британських виробників сировини для гофротары. Наприкінці минулого року за борги був переданий у керування тимчасової адміністрації один з великих виробників паперу для гофрирування Western Corrugated, а у квітні про свій відхід із британського ринку картонов оголосила група Mondi. У пошуках виходу із кризи деякі виробники сировини розв'язали злегка перекваліфікуватися: так, глава DS Smith, відомого виробників картону для плоских шарів, не далі як минулого місяця оголосив про те, що компанія має намір активно розбудовувати напрямок готової картонної тари з багатобарвною печаткою.
Газетні й журнальні заголовки пророкували сегменту бурих коробок швидкий і неминучий кінець, але, якщо копнути глибше, усередині цього ринку відбувалися досить масштабні перестановки, коливання й зміни, спрямовані на зворотне – виживання. Основна їхня маса була спрямована на злиття й укрупнення існуючих виробництв, і ця тенденція діє й зараз. Але є й ще одна – упевнено на даний момент себе почувають компанії, які змогли запропонувати своїм клієнтам не просто коробки, а комплексний продукт із високою доданою цінністю. І отут масштаб і обсяг виробництва вже не відіграє такій уже великій ролі.
Згідно даним дослідницької компанії СPI, ринок гофротары в Великобританії повільно марніє: з 2002 року його обсяги скоротився більш, ніж на 20%. Проте, керівник напрямку «гофрокартон і гофротара» CPI Ендрю Барнетсон неколебимо певен, що попит британського ринку на картонні коробки нікуди не зник – просто на час завмер. « Як тільки країна почала виходити із кризи, попит на гофротару виріс на кілька відсотків. Зараз він перебуває на рівні 2008 року, - пояснив він. - В обсягах деяких компаній позитивні зрушення особливо видні, і це в більшості випадків було досягнуто завдяки стратегічному підходу до свого виробництва й бізнесу. Наприклад, група Mondi прийняла розв'язок покинути ринок Великобританії, але цим оперативно скористалася компанія Smurfit Cappa, викупивши, що раніше належали групі майданчика. Пакувальний гігант SAICA також зараз дуже зацікавлений у розвитку британського ринку, тому що в 2008 році придбав заводи з виробництва гофроупаковки, якими до криз володіла компанія SCA».
Більші – і стійкі?
За словами головного фінансового спостерігача угоди по придбанню активів SCA Хоакина Робинсона, ця покупка – частини стратегії SAICA по розширенню своєї присутності в Західній Європі. «Показники CPI явно свідчать про процеси, що набирає силу, відновлення ринку, і треба бути до цього готовими», - говорить він.
Проте, до стабільності й спокою британському ринку бурих коробок ще далеко. Ціни на сировину продовжують рости, так що умови роботи ніяк не можна назвати дружелюбними для пакувальників. Один з експертів ринку заявляє, що ціни на флютинг за останні півтора року злетіли нагору практично на 50%, а у виробників тари, на жаль, є тільки один шлях – упокоритися й працювати в умовах підвищення. Але зробити це досить складно. « По деяких товарних позиціях відбулося до п'яти підвищень вартості протягом восьми місяців. Уявіть собі, як працює виробники впакування. Коли тобі один або два рази підвищують ціни на сировину, ти намагаєшся витримати цю ноші й навіть начебто витримуєш, але коли підвищення тривають і далі, ти розумієш, що більше не можеш этого робити», - уважає Хоакин Робинсон.
Британський сегмент гофроупаковки підійшов до тієї рис розвитку, коли переваги масштабного виробництв стали вкрай помітними: практика показала, що на велику партії коробок клієнтів куди більше, чим на невеликі тиражі. Виходячи із цього, не дивно, що британська «більша трійка» гофропроизводителей – Smurfit Cappa, DS Smith і SAICA – упевнено зайняла дві третини ринку. А як же в такому випадках виживають (а вони виживають!) представники малого бізнесу?
Cтатья підготовлена за матеріалами закордонних видань
Автор: Катерина Атрошкина
Не тільки російські виробники тари з гофрокартона зараз перебувають у складній ситуації: їх колеги із Мрячного Альбіону зазнають схожих труднощів. попит, що знижується, ростуть ціни на сировину… ринок «бурих» коробок у Великобританії явно перебуває не в кращій формі. Проте, ряд компаній не здається й намагається переломити сложившуюся ситуацію.
Низька рентабельність – бич багатьох англійських виробників з різних секторів промисловості, але в тих, хто давно й серйозно займається бурами гофротарой, вона вже стала походити на невід'ємну частини буття й спосіб життя. За останні пару років попит на бурі коробки стрімко падав, у той час як ціни на картон і папір для гофрирування з такою ж швидкістю росли, створюючи в галузі справжній економічний шторм. Природно, це наклало на англійський сектор гофроупаковки свій відбитки.
Не все було добре останнім часом і в британських виробників сировини для гофротары. Наприкінці минулого року за борги був переданий у керування тимчасової адміністрації один з великих виробників паперу для гофрирування Western Corrugated, а у квітні про свій відхід із британського ринку картонов оголосила група Mondi. У пошуках виходу із кризи деякі виробники сировини розв'язали злегка перекваліфікуватися: так, глава DS Smith, відомого виробників картону для плоских шарів, не далі як минулого місяця оголосив про те, що компанія має намір активно розбудовувати напрямок готової картонної тари з багатобарвною печаткою.
Газетні й журнальні заголовки пророкували сегменту бурих коробок швидкий і неминучий кінець, але, якщо копнути глибше, усередині цього ринку відбувалися досить масштабні перестановки, коливання й зміни, спрямовані на зворотне – виживання. Основна їхня маса була спрямована на злиття й укрупнення існуючих виробництв, і ця тенденція діє й зараз. Але є й ще одна – упевнено на даний момент себе почувають компанії, які змогли запропонувати своїм клієнтам не просто коробки, а комплексний продукт із високою доданою цінністю. І отут масштаб і обсяг виробництва вже не відіграє такій уже великій ролі.
Згідно даним дослідницької компанії СPI, ринок гофротары в Великобританії повільно марніє: з 2002 року його обсяги скоротився більш, ніж на 20%. Проте, керівник напрямку «гофрокартон і гофротара» CPI Ендрю Барнетсон неколебимо певен, що попит британського ринку на картонні коробки нікуди не зник – просто на час завмер. « Як тільки країна почала виходити із кризи, попит на гофротару виріс на кілька відсотків. Зараз він перебуває на рівні 2008 року, - пояснив він. - В обсягах деяких компаній позитивні зрушення особливо видні, і це в більшості випадків було досягнуто завдяки стратегічному підходу до свого виробництва й бізнесу. Наприклад, група Mondi прийняла розв'язок покинути ринок Великобританії, але цим оперативно скористалася компанія Smurfit Cappa, викупивши, що раніше належали групі майданчика. Пакувальний гігант SAICA також зараз дуже зацікавлений у розвитку британського ринку, тому що в 2008 році придбав заводи з виробництва гофроупаковки, якими до криз володіла компанія SCA».
Більші – і стійкі?
За словами головного фінансового спостерігача угоди по придбанню активів SCA Хоакина Робинсона, ця покупка – частини стратегії SAICA по розширенню своєї присутності в Західній Європі. «Показники CPI явно свідчать про процеси, що набирає силу, відновлення ринку, і треба бути до цього готовими», - говорить він.
Проте, до стабільності й спокою британському ринку бурих коробок ще далеко. Ціни на сировину продовжують рости, так що умови роботи ніяк не можна назвати дружелюбними для пакувальників. Один з експертів ринку заявляє, що ціни на флютинг за останні півтора року злетіли нагору практично на 50%, а у виробників тари, на жаль, є тільки один шлях – упокоритися й працювати в умовах підвищення. Але зробити це досить складно. « По деяких товарних позиціях відбулося до п'яти підвищень вартості протягом восьми місяців. Уявіть собі, як працює виробники впакування. Коли тобі один або два рази підвищують ціни на сировину, ти намагаєшся витримати цю ноші й навіть начебто витримуєш, але коли підвищення тривають і далі, ти розумієш, що більше не можеш этого робити», - уважає Хоакин Робинсон.
Британський сегмент гофроупаковки підійшов до тієї рис розвитку, коли переваги масштабного виробництв стали вкрай помітними: практика показала, що на велику партії коробок клієнтів куди більше, чим на невеликі тиражі. Виходячи із цього, не дивно, що британська «більша трійка» гофропроизводителей – Smurfit Cappa, DS Smith і SAICA – упевнено зайняла дві третини ринку. А як же в такому випадках виживають (а вони виживають!) представники малого бізнесу?
Cтатья підготовлена за матеріалами закордонних видань
Автор: Катерина Атрошкина
0 комент.:
Дописати коментар