Останнім часом усе частіше піднімаються питання про якість продуктів харчування й напоїв. При цьому споживач нерідко розуміє під сприйняттям «якості» особисту смакову оцінку продукту, тобто висновки про якість робляться на основі того, чи сподобався споживачеві продукт чи ні. При цьому на суб'єктивні смакові відчуття впливає безліч факторів – починаючи від упакування продукту й закінчуючи ситуацією, у якій продукт уживається.
Фахівці дослідницького холдингу Ромир звернули увагу на відсутність повноцінних досліджень, спрямованих на вивчення впливу атмосфери споживання на сприйняття якості продукту. Атмосфера нерідко диктує вибір того або іншого товару, так, наприклад, під час недавньої зустрічі Дмитра Медведєва з рок-музикантами учасники зійшлися в думці, що обстановка – цегельні зводи ресторану й рок-наспіви під гітару – визначає вибір напою – пива.
Тому в якості об'єкта дослідження фахівців дослідницького холдингу Ромир виступив саме цей напій, безпосереднім об'єктом експерименту став відомий російський бренд - «Балтика №7».
Комплексне дослідження проводилося в три етапи. На першому етапі були проведені фокус-групи, у результаті яких удалося визначити основні фактори, що впливають на сприйняття споживача: обстановка, аспекти емоційного стану, атмосфера, причини споживання пива.
На другому етапі були виявлені основні спонукальні мотиви й найбільш типові, розповсюджені ситуації споживання пива.
Заключний етап дослідження являв собою експеримент, який дозволив визначити значимість обстановки в процесі споживання пива, критерії оцінки його смаку і якості. В експерименті взяли участь 180 чоловіків у віці від 18 до 55 років, які дегустували пиво «Балтика №7» у різних ситуаціях. За умовами експерименту, учасники не знали, марку якого пива вони пробують.
Перша група учасників дегустувала пиво в бару. Друга група – на складі. Додатково під час дегустації на складі була розіграна сцена конфлікту. Для третьої групи була змодельована домашня ситуація споживання пива під час перегляду футбольного матчу по ТВ. Домашня атмосфера й бар виявилися найбільш комфортними для респондентів. Варіант відповіді «некомфортно» при оцінці умов дегустації вибирали тільки ті учасники експерименту, які тестували пиво на складі.
Результати:
У цілому, респондентам пиво сподобалося. При цьому в домашній ситуації третина учасників указали, що пиво «дуже сподобалося». Респондентам, що дегустували пиво на складі, напій «не подобався» або «зовсім не подобався» частіше (19% учасників), чому іншим учасникам.
Результати дослідження показали, що визначальними факторами при виборі й покупці пива є, у першу чергу, смак і якість. Прийняті в середовищі професійних дегустаторів характеристики для визначення якості - колір, присмак солоду, наявність піни – виявилися для учасників експерименту менш важливими. Однак місце й умови дегустації вплинули на сприйняття й оцінку окремих смакових характеристик пива й вплинули на оцінку продукту.
У домашній ситуації пиво сприймалося як більш м'яке (47%), з оптимальною насиченістю кольору (68%). Насиченість і різкість аромату пива сприймалися як « те, що треба» частіше в бару (по 62%) і в домашній ситуації (63% і 62%).
У бару респонденти частіше називали пиво сучасним, однак, не погоджувалися з тим, що це пиво відомої марки. У домашній ситуації респонденти вказали, що дегустують пиво, яке створює відчуття свята (63%), підходить для приємної компанії (72%) і яке приємно пити (80%). У бару й домашньої ситуації частіше, чим на складі учасники погоджувалися, що дегустируемое пиво – якісне, що «це пиво для мене».
Чоловіка, що дегустували пиво в домашній ситуації, указали, що воно підходить для зустрічі із друзями (82%) і для того, щоб зробити собі приємність (68%). У бару респонденти вказали, що пиво підходить не тільки для зустрічі із друзями (79%), але й для вживання в малознайомій компанії (76%). На складі менше число респондентів погодилися із цим твердженням.
Більшість учасників, що дегустували пиво в бару й у домашній ситуації, висловили намір купити його надалі. У той же час ті, хто дегустував на складі - частіше, чим інші називали пиво дешевим і виражали небажання його купуватися.
Таким чином, результати експерименту підтвердили вплив умов споживання на сприйняття смаку й, відповідно, оцінку якості пінного напою. Найвищі оцінки за всіма критеріями були поставлені в моделируемых домашніх умовах дегустації, тому що приємна спокійна обстановка допомагає в повному обсязі оцінити смакові якості пива. Споживання пива в непридатних умовах знижує показники оцінки дегустируемого продукту, тому що не дозволяє повністю зосередитися на процесі споживання й цілком звернути свою увагу на смак.
Березин Ігор, Президент Гільдії маркетологів, член Ради Директорів «Ромир»: Завдяки дослідженню ми зуміли виявити істотну залежність сприйняття смаку від умов споживання. На сприйняття якості споживачем дуже сильний вплив виявляє навколишнє оточення й ситуація, у якій пиво споживається.
Кирило Купцинелли, начальник лабораторії ВАТ «Пивоварна компанія «Балтика»: Споживачі й виробники оцінюють якість по-різному. Для нас якість – це об'єктивне поняття, яке містить у собі багатоступінчасті перевірки й контроль дотримання нормативів і стандартів – як внутрішніх, так і державних. Для споживача якість – це власна думка, яка залежить від величезної кількості факторів – від температури подачі до впакування. Звичайно, обстановка відіграє дуже вагому роль у сприйнятті напою. Довідавшись про проведення дослідження, «Балтика» з готовністю відгукнулася на пропозицію взяти участь у проекті. Розвиток культури споживання пива є одним з наших пріоритетів, результати дослідження підтверджують, що правильна подача й атмосфера відіграють значну роль у сприйнятті якості пива
Фахівці дослідницького холдингу Ромир звернули увагу на відсутність повноцінних досліджень, спрямованих на вивчення впливу атмосфери споживання на сприйняття якості продукту. Атмосфера нерідко диктує вибір того або іншого товару, так, наприклад, під час недавньої зустрічі Дмитра Медведєва з рок-музикантами учасники зійшлися в думці, що обстановка – цегельні зводи ресторану й рок-наспіви під гітару – визначає вибір напою – пива.
Тому в якості об'єкта дослідження фахівців дослідницького холдингу Ромир виступив саме цей напій, безпосереднім об'єктом експерименту став відомий російський бренд - «Балтика №7».
Комплексне дослідження проводилося в три етапи. На першому етапі були проведені фокус-групи, у результаті яких удалося визначити основні фактори, що впливають на сприйняття споживача: обстановка, аспекти емоційного стану, атмосфера, причини споживання пива.
На другому етапі були виявлені основні спонукальні мотиви й найбільш типові, розповсюджені ситуації споживання пива.
Заключний етап дослідження являв собою експеримент, який дозволив визначити значимість обстановки в процесі споживання пива, критерії оцінки його смаку і якості. В експерименті взяли участь 180 чоловіків у віці від 18 до 55 років, які дегустували пиво «Балтика №7» у різних ситуаціях. За умовами експерименту, учасники не знали, марку якого пива вони пробують.
Перша група учасників дегустувала пиво в бару. Друга група – на складі. Додатково під час дегустації на складі була розіграна сцена конфлікту. Для третьої групи була змодельована домашня ситуація споживання пива під час перегляду футбольного матчу по ТВ. Домашня атмосфера й бар виявилися найбільш комфортними для респондентів. Варіант відповіді «некомфортно» при оцінці умов дегустації вибирали тільки ті учасники експерименту, які тестували пиво на складі.
Результати:
У цілому, респондентам пиво сподобалося. При цьому в домашній ситуації третина учасників указали, що пиво «дуже сподобалося». Респондентам, що дегустували пиво на складі, напій «не подобався» або «зовсім не подобався» частіше (19% учасників), чому іншим учасникам.
Результати дослідження показали, що визначальними факторами при виборі й покупці пива є, у першу чергу, смак і якість. Прийняті в середовищі професійних дегустаторів характеристики для визначення якості - колір, присмак солоду, наявність піни – виявилися для учасників експерименту менш важливими. Однак місце й умови дегустації вплинули на сприйняття й оцінку окремих смакових характеристик пива й вплинули на оцінку продукту.
У домашній ситуації пиво сприймалося як більш м'яке (47%), з оптимальною насиченістю кольору (68%). Насиченість і різкість аромату пива сприймалися як « те, що треба» частіше в бару (по 62%) і в домашній ситуації (63% і 62%).
У бару респонденти частіше називали пиво сучасним, однак, не погоджувалися з тим, що це пиво відомої марки. У домашній ситуації респонденти вказали, що дегустують пиво, яке створює відчуття свята (63%), підходить для приємної компанії (72%) і яке приємно пити (80%). У бару й домашньої ситуації частіше, чим на складі учасники погоджувалися, що дегустируемое пиво – якісне, що «це пиво для мене».
Чоловіка, що дегустували пиво в домашній ситуації, указали, що воно підходить для зустрічі із друзями (82%) і для того, щоб зробити собі приємність (68%). У бару респонденти вказали, що пиво підходить не тільки для зустрічі із друзями (79%), але й для вживання в малознайомій компанії (76%). На складі менше число респондентів погодилися із цим твердженням.
Більшість учасників, що дегустували пиво в бару й у домашній ситуації, висловили намір купити його надалі. У той же час ті, хто дегустував на складі - частіше, чим інші називали пиво дешевим і виражали небажання його купуватися.
Таким чином, результати експерименту підтвердили вплив умов споживання на сприйняття смаку й, відповідно, оцінку якості пінного напою. Найвищі оцінки за всіма критеріями були поставлені в моделируемых домашніх умовах дегустації, тому що приємна спокійна обстановка допомагає в повному обсязі оцінити смакові якості пива. Споживання пива в непридатних умовах знижує показники оцінки дегустируемого продукту, тому що не дозволяє повністю зосередитися на процесі споживання й цілком звернути свою увагу на смак.
Березин Ігор, Президент Гільдії маркетологів, член Ради Директорів «Ромир»: Завдяки дослідженню ми зуміли виявити істотну залежність сприйняття смаку від умов споживання. На сприйняття якості споживачем дуже сильний вплив виявляє навколишнє оточення й ситуація, у якій пиво споживається.
Кирило Купцинелли, начальник лабораторії ВАТ «Пивоварна компанія «Балтика»: Споживачі й виробники оцінюють якість по-різному. Для нас якість – це об'єктивне поняття, яке містить у собі багатоступінчасті перевірки й контроль дотримання нормативів і стандартів – як внутрішніх, так і державних. Для споживача якість – це власна думка, яка залежить від величезної кількості факторів – від температури подачі до впакування. Звичайно, обстановка відіграє дуже вагому роль у сприйнятті напою. Довідавшись про проведення дослідження, «Балтика» з готовністю відгукнулася на пропозицію взяти участь у проекті. Розвиток культури споживання пива є одним з наших пріоритетів, результати дослідження підтверджують, що правильна подача й атмосфера відіграють значну роль у сприйнятті якості пива
0 комент.:
Дописати коментар