uPACKovka

Росіяни стали менше милитися

Російські виробники мила випускають переважно господарське й туалетне мило, попит на яке постійно падає. Більша частина мила російського виробництва йде на експорт у країни колишнього СРСР, тоді як у сегменті рідкого мила, гелів і інших засобів для миття, що користуються все більшим попитом у РФ, переважає імпортна продукція. Інтерес до всього натурального й екологічно чистого сформував ринок мила ручної роботи й розширив спектр каналів продажів – мило стали активно купувати в аптеках і спеціалізованих мильних магазинах.


Компанія «Академія Сервіс» представляє дані про динамік російського ринку мила з 2005-го по початок 2010 року – розглядаються показники виробництва, імпорту й експорту мила, структура ринку, основні місця продажів. Інформація представлена з результатів маркетингового дослідження «Російський ринок мила. 2009 р. – початок 2010 р. Структура й Динаміка».

Ключові показники російського ринку мила в 2005-2010 рр.

В 2009 році ємність російського ринку мила склала 198,5 тисяч тонн, що на 8% менше показників попереднього року.

До кінця 2010 року ринок мила може скласти 166,7 тисяч тонн. Падіння обсягів споживання може скласти 16% за рік або на 30% за 3 року.


Очікується ще більший ріст ринку рідкого мила в кількіснім і грошовім вираженні й падіння споживання твердого мила.

Більш половини експорту рідкого мила з Росії йде на Україну, твердого туалетного й господарського – у Казахстан.

Найбільш кращим місцем покупки мила є супермаркети.

Споживачі усе більше стали воліти купувати мило в аптеках, господарських магазинах і спеціалізованих мильних магазинах.

Тенденція останніх років – підвищений попит на мило ручної роботи, що формується на інтересі до всього натурального й екологічно чистого.

Динаміка російського ринку мила

В 2009 році ємність російського ринку мила склала 198,5 тисяч тонн. З них частка вітчизняних виробників склала 67% – ця величина залишається стабільної на російському ринку протягом останніх трьох літ.

Якщо сложившиеся на вітчизняному ринку тенденції виробництва мила і його продажів збережуться протягом поточного року, до кінця 2010-го спад ринку за рік може скласти рекордні 16% – до 166,7 тисяч тонн.

Структура вітчизняного ринку мила

Основними покупцями російського мила є Україна, Казахстан, Киргизстан і Афганістан – усередині країни попит на нього падає.

Поставки мила в нашу стану йдуть більш ніж з 50 країн миру – привабливість ринку формують низькі митні ставки. Основні імпортери – Польща й Туреччина.

Очікується ще більший ріст ринку рідкого мила ( як у кількісному, так і в грошовім вираженні), а ринок туалетного мила, незважаючи на більші обсяги ( до 70%) – буде поступово скорочуватися.

Тенденція останніх років - підвищений попит на мило ручної роботи, що формується на інтересі до всього натурального й екологічно чистого, а також моді на оригінальні подарунки (чому сприяють привабливий дизайн і вишуканий аромат продукції).

Продаються різні види мила в Москві як у господарських магазинах, супермаркетах, на ринках і в невеликих магазинчиках, так і в аптеках, а також спеціалізованих фірмових магазинах. Це говорить не тільки про розвиток ринку, але й про перехід сегмента мила, як і ринку косметики, у розділ естетичних товарів.

Зараз вітчизняні виробники орієнтуються переважно на середній і низький ціновий сегменти. Премиум-Сегменти зайняті імпортною продукцією, що відрізняється переважно дизайном упакування й привабливістю реклами.

Сучасний ринок мила, як і суміжні ринки косметики й парфумерії, у міру формування культури використання косметичних засобів, зростання доходів населення й асортиментів пропонованих засобів, переживає переродження. Споживача починають цікавити унікальні властивості товару, спеціалізація на конкретних властивостях, з'являється потреба в новій продукції, яку на даному етапі охоче пропонують імпортери мила через брак достатніх обсягів його виробництва в нашій країні.

Автор: Компанія "Академія Сервіс"