uPACKovka

Алкогольна продукція буде дорожчати, упакування й етикетка – мінятися, а пиво втратить свої "особливі" позиції

У рамках Другого всеросійського бізнес-форуму «Федеральний Закон про Торгівлю – Стратегічні зміни на споживчому ринку Росії», що пройшов 21 жовтня в Москві, стали відомі не тільки наслідки Закону для роботи ритейлеров і їх постачальників. Як з'ясувалося, ринок виробництва й дистрибуції алкоголю в самім найближчім майбутньому також чекають нововведення.

З розповіддю про, що готуються «алкогольних» законопроектах на Форумі виступив Леонід Вигдорович, голова Президії Експертної ради з питань державного регулювання виробництва й обороту етилового спирту алкогольної й спиртовмісної продукції. За його словами, насамперед законодавчими способами продовжиться боротьба із продажем алкоголю неповнолітнім, яка поки не досяглася відчутних результатів і явно потребує коректування. «Готується законопроект про кримінальну відповідальність за продаж алкоголю неповнолітнім. Як і на Заході, продавець у магазині буде зобов'язано запитати в парубка, що купує алкоголь, документи й переконатися, що йому є 18 років. Якщо цього не буде зроблено, продавець цілком може бути судимо по карній статті. Сподіваємося, що хоча б цей захід подіє на колосальні обсяги продажу алкогольної продукції особам, що не досяглися вісімнадцятирічного віку», - розповів Видгорович.

Але це нововведення, що хоч і зачіпає торгівлю алкоголем, викликало не настільки масштабну реакцію, як зміни, які чекають законодавство в області ліцензування алкогольних напоїв, їх виробництва й роздрібного продажу. Нагадаємо, що у вересні міністр фінансів Російської Федерації Олексій Кудрин уже повідомляв про зміну порядку стягнення акцизів на алкоголь: їх продаж з 2011 року буде здійснюватися по методу оплати вперед. Леонід Видгорович підтвердив цей розв'язок, а також докладніше розповів про зміни, що готуються. « По наших дослідженнях, реалізація контрафактного алкоголю здійснюється тільки через роздрібні крапки. Шляхом установлення мінімально припустимих цін на алкогольну продукцію ми прагнемо зробити контрафакт неконкурентоспроможним і економічно невигідним», - відзначив він.

Також зараз готується законопроект, який, нарешті, зрівняє пиво з іншої алкогольною продукцією. «На даний момент пиво не підпадає під дію 171-го Закону про регулювання алкогольної продукції, і не підпадає по дуже незрозумілій причині: адже те, що пиво – не алкоголь, навіть представити складно», - уважає Леонід Видгорович.

Крім цього, у новому й найближчих роках планується збільшення акцизів на алкогольну продукцію, включаючи вже згадане пиво. Середнє збільшення акцизів залежно від виду алкоголю в 2011 році складе приблизно 15-20%, в 2012 році – порядку 10-15%, в 2013 – аналогічно.

Зараз же ставки акцизів по алкогольній продукції зрівнюються. Законодавці намагаються відмовитися від прив'язки акцизів до виду алкоголю, щоб не створювати перекіс цін і не нав'язувати покупцеві який-небудь пріоритетний вибір. «Це було б рівносильне введенню високих податків на ковбасу й низьких – на м'ясо. Так, м'ясо корисніше, але в споживача однаково повинна бути можливість вільного вибору, не пов'язаного з великою різницею в ціні», - пояснив Леонід.

Згідно з новими законопроектами, буде мінятися й акцизу федеральної спеціальної марки: її збираються обновляти приблизно раз у два-три роки. На думку законодавців, так її стане ще складніше підробити.

Відповідно, засобу захисту алкогольної продукції, самостійно впроваджувані виробниками алкоголю, а також упакування й етикетки для них, теж будуть піддані постійним змінам. «Було б добре, якщо б виробники алкоголю проявляли ініціативу в цьому напрямку й удосконалювали засобу захисту своїх продуктів від копіювання», - відзначив Леонід. І, виходячи із серйозності нововведень, що готуються, це не просте побажання.

А виходить, виробникам етикетки й упакування для алкогольних напоїв прийде обзавестися новою конкурентною перевагою – умінням швидко пристосовуватися до нових законодавчих рамок, у які поставлені їхні клієнти. Судячи з того, що для виступу на Форумі не знайшов час жоден представник этикеточной або пакувальної галузей, активна робота по підготовці до цього вже почалася.

Автор: Катерина Атрошкина