Регулярно буваю на виставці «Агропродмаш», що проводився цього року п'ятнадцятий раз, але, зізнаюся, що не щороку виходить, - на відміну від пакувальних виставок, які намагаюся не пропускати. Але, проте, картина розвитку «Агропродмаша» за роки його існування в мене все-таки зложилася.
Спонсор огляду "Агропродмаш-2010" - завод "Альфапак"
А де ж «Агро»?
На всіх виставках минулих років мене мучив питання: де та складова назви виставки, яка ставиться безпосередньо до «агро», «агрокультурі», інакше - до сільського господарства у всій його різноманітності? Згадую виставки: так, зрідка щось, що прямо ставиться до сільськогосподарського виробництва, зустрічалося. Цього разу в очі кинувся тільки стенд заводу «Пятигорсксельмаш», де демонструвалося встаткування для виробництва й вирощування птаха, яке можна віднести до того напрямку виставки, який ховається під першою частиною її назви. Але ж цього мало. Брати участь чи ні у виставці - вирішувати, зрозуміло, компаніям-виробникам відповідного встаткування. Але, може бути, коштує й улаштовувачам виставки якимось образом залучати підприємства сільськогосподарського машинобудування? Тоді на «Агропродмаше» ми могли б побачити встаткування, що застосовується на всіх стадіях виробництва сировини й продовольства, одержуваного з нього. Тоді зміст виставки повністю би відповідав її емблемі: колоску, ув'язненому вкоробку.
Різноманіття єдності
Зате питань по другій і третій частинах назви виставки немає. Ми могли побачити саме різне встаткування для виробництва продуктів харчування. Пропоновані на стендах технічні розв'язки охоплювали всі стадії харчових виробництв, починаючи від первинної обробки сировини й вибою худоби й закінчуючи впаковуванням готової продукції. Навіть перелічити види встаткування, які ми могли бачити на стендах ювілейної виставки, неможливо - так його було багато. І все це різноманіття спрямовано на одне: випустити продукт, без якого людей прожити не зможе. У цьому й полягає єдність виставки.
На мій погляд, рівень усіх виставок «Агропродмаш», у тому числі, і останньої, надзвичайно високий. Хоча б тому, що в ній взяли участь багато провідні світові виробники й постачальники технологічного встаткування. Грандіозні стенди, заставлені прекрасним устаткуванням компаній Begarat, Haas, Schaller, Bertsch-Laska і ряду інших – тому підтвердження. Під стать устаткуванню лідерів, у безлічі була представлена й техніка не настільки відомих виробників і постачальників.
У порівнянні з виставками попередніх років можна відзначити наступне. Хоча й зустрічалося встаткування для дрібних виробників харчових продуктів і були стенди компаній, чия номенклатура продукції багато в чому призначена для «маленьких» («Термопак», «Промбиофит», «Теко», «Магикон і ДО» і інші), такого роду техніки на стендах стало менше. Частина виставки, що має назву «Інгредієнти», що вперше оформився в 2008 році, стала крупніше, і цього року вона зайняла весь перший павільйон. Крім безпосередньо добавок, що використовуються при виробництві, там пропонувалося й устаткування для їхнього внесення. А от та частина, яка ставиться до впаковування продукції, рік у рік стає усе менше. І, як це ні дивно, мене це радує. Все-таки, незважаючи на те, що пакувальні процеси як фінішні операції виробництва продуктів харчування дуже важливі: хоча б тим, що (вибачите за тавтологію) надають товару товарний вид, - але це тільки частина всього технологічного процесу. Крім того, як відомо, є й спеціалізовані пакувальні виставки. Але, у той же час, на «Агропродмаш» все-таки привезли досить багато пакувального встаткування, і подивитися було на що.
Гранди виробництва пакувальної техніки
До речі, не завжди можна було провести границю між технологічним і пакувальним устаткуванням. Наприклад, компанія Frans Vermee з Німеччини серед інших своїх продуктів показала вертикальний комірковий автомат моделі «Чабмейкер 2000» для наповнення рукава пластичними продуктами (ковбасним фаршем, плавленым сиром, паштетом і т.п.) із закладенням упакування кліпсою. Що це - пакувальний автомат або просто технологічне встаткування? Адже ковбаси без оболонки бути не може.
Підрозділ пакувальної техніки концерну Bosch установило на стенді тільки один експонат – вертикально-лінійну пакувальну машину моделі SVI 4020AR, виготовлену на російськім підприємстві концерну. Це «золотник», можливо, і малий, але доріг, хоча б тим, що показує спрямованість розвитку російського виробництва Bosch на випуск устаткування більш високого класу. Адже ще позаторік на стенді концерну стояла машина російського складання Terra 25, найпростіша з номенклатури фасовочно-пакувального встаткування Bosch.
А на стенді Ilapak ( Швейцарія-Італія) ми вперше побачили горизонтально-лінійну машину «флоупак» моделі Delta Flo Bag у виконанні для впаковування продуктів під вакуумом. Дуже цікава з погляду технічного виконання машина. Друга машина «флоупак» моделі Smart на цьому стенді вже неодноразово демонструвалася. Багаторазово показане раніше, але дуже гарне встаткування було й на стенді компанії OMAG (Італія).
А от пакувальне встаткування з Японії - достатня рідкість для московських виставок. Цього разу на стенді австрійської компанії Matimex стояла горизонтальна машина «флоупак» моделі αVI FW3710/BS/B, виготовлена компанією Fuji. Мало того, що машина у виконанні для впаковування в МГА, що саме по собі цікаво, цілий ряд цікавих технічних розв'язків, побачених мною на цій машині вперше, виділяє її в ряді подібної техніки.
Говорячи про встаткування для упаковывния в газовім середовищі й під вакуумом, не можна не відзначити, що таке впаковування, що довше зберігає продукти, є якщо не генеральною тенденцією створення пакувальних одиниць, те, принаймні, широким напрямком розвитку єдності продукту й упакування. Дуже цікавий у цьому плані був стенд компанії Multivac. Залучав він увага й кількістю показаної техніки. Я нарахував не менш 12 одиниць (точно сказати не можу, тому що були й лінії): від невеликих камер для вакуумного впаковування, призначених для дрібних товаровиробників, до пакувальної лінії, що полягає з роботизированной машини H 130, де проводиться формування лотків і наповнення їх продуктом, і машини R 245, де проводиться їх запечатування.
Машина - Робот була як єдиний зразок і на стенді Cama group (Італія). Інший відомий італійський виробник пакувального встаткування, PFM group, теж задовольнився показом однієї одиниці техніки – машини «флоупак». Втім, устаткування останньої компанії можна було побачити й на інших стендах - стендах постачальників устаткування. І це характерно для виставки – те саме або аналогічне встаткування одного виробника можна було побачити в різних її «кутах». Наприклад, технології торговельної марки Cryovac були присутні і як складові частини встаткування інших виробників, і як одиниці техніки на стенді самої компанії-власника.
У цьому контексті, до речі, цікаву картину можна було спостерігати на виставці. Нерідко стенди компаній-виробників техніки були багато скромніше, чим у постачальників їх продукції в Росію. Наприклад, скромно «губився» маленький стенд компанії Ishida Europe (Великобританія) з єдиним комбінаційним дозатором, і гордо розташовувався традиційно великий стенд компанії ECI – одного з головних постачальників дозаторів Ishida в Росію.
Постачальники встаткування
Стенди вітчизняних і закордонних постачальників устаткування на «Агропродмаше» виглядають трохи інакше, чому на пакувальних виставках. Упор у демонстрації встаткування в більшості випадків робиться саме на технологічне, а не на пакувальне встаткування. Навіть тільки що згадана компанія ECI, один з найбільших постачальників фасовочно-пакувального встаткування в Росію, виставила поряд з пакувальною технікою якоїсь технологічний змішувач.
Присутність великих закордонних і вітчизняних постачальників технологічного встаткування теж додає авторитету виставці. Але на більшості їх стендів якщо й було розміщено пакувальне встаткування, воно те було «на другому плані», та й, ніде правди діти, класом нижче, ніж на пакувальних виставках. Зате багато постачальників, зокрема, уже згадана компанія Begarat, інші закордонні й вітчизняні: «Агро-3», «Золотий куля», «Окант і ДО» (вибачите, усіх не перелічиш) - могли запропонувати встаткування по всім ланцюжкові виробництва й упаковування харчової продукції.
Те, що компанії-постачальники в більшості перетворилися в інжинірингові, було відзначено давно. А от поставка закордонного встаткування, виготовленого безпосередньо на замовлення компанії-постачальника – порівняно нове явище. І воно набагато яскравіше виявилося на «Агропродмаше», ніж на пакувальних виставках. Як приклад приведу досить цікаву по застосуванню своєрідних технічних розв'язків горизонтальну машину «флоупак» моделі TNA 590-18, виготовлену в Китаї на замовлення компанії «Бронко». Мені здається, що такий напрямок роботи вітчизняних інжинірингових компаній буде розвиватися, адже вони краще закордонних виробників знають потреби нашого ринку.
Вітчизняні виробники пакувальної техніки
Ті провідні виробники фасовочно-пакувального встаткування, які роблять і технологічне встаткування, постаралися представити саме його.
На стенді компанії « Сигнал-Пак», крім пакувальної машини вертикально-лінійного коміркового типу М5, стояли пельменний апарат ПА 250, машина обробки для овочів і фруктів і машина МС 24 для впаковування тих же овочів і фруктів у рукавну сітку.
В «Росіянці Трапези» було два стенди. На обоє було представлено й пакувальне й технологічне встаткування. Якщо не помиляюся, уперше була показана частина технологічної лінії для обжарки сипучих продуктів (насіння, зерна кава й ін.) і їхні впаковування в складі камерної печі «Вихор-120А», конвеєра й фасувального автомата РОЗУМ-25-ОР. Тому що про інше пакувальне встаткування, виставлений на стендах, я розповідав у звітах по інших виставках, його тільки торкнуся, назвавши деякі марки: коміркова машина Sbi-310 St у виконанні «стабило бэг», горизонтальна машина «флоупак» розум-гш-з.
На стенді компанії « Таурас-Фенікс», поряд зі звичною пакувальною машиною «Питпак-1006», стояла машина «Питпак ОС» для виробництва бубличних виробів. Дуже хотілося побачити й новинку від цієї компанії – напівавтомат для впаковування продуктів у пакети із закладенням кліпсою, названий "клипсатор ТФ-КЛІПС". Але цей експонат був відправлений на виставку, що паралельно проходила, «Сучасне хлібопечення». Я, дуже зайнятий на «Агропродмаше», «Хлібопечення» пробіг, але «таурасовскую» новинку не розглянув, про що жалкую.
Традиційний набір фасувального й пакувального встаткування, про який я теж уже розповідав, був представлений на стендах компаній «Бестром» і «Нотис». Але на стенді першої компанії я звернув увагу на фасувальний автомат на базі коміркової пакувальної машини «Бестром-201» у похилім виконанні. Сама по собі така техніка не новинка й широко практикується при фасуванні тендітних продуктів. Але тут був застосований цікавий технічний розв'язок, що дозволяє легко змінювати кут нахилу труби рукавообразователя, підбудовуючись під продукт.
Несподівана новизна й очікувана «старовина»
Взагалі новинки, нехай і невеликі, у пакувальній техніці були. Але набагато більшою й несподіваною новинкою для мене стала поява в залах виставки компаній, чия діяльність раніше була як би захованою. Те, що існують підприємства, частіше невелик, що займаються відновленням уже отслужившего свій строк устаткування, я, звичайно, знав. Але у виставках ці компанії звичайно не брали участь. А отут їх було відразу трохи. Зробив враження стенд однієї з них - компанії «Солодкі технології» з Ставропольського краю. Досить великий стенд, на фризі якого написано «Sweets Technologies». На стенді «клацає» на неодруженому ходу загорткова машина для цукерок моделі Nagia EL-9. Я здивувався, тому що про компанію Nagia з колишньої ГДР давно нічого не чув. Тоді на стенді мені й розповіли про діяльність ставропольської компанії і її спрямованості, в основному, на відновлення встаткування для кондитерського виробництва. Гарна діяльність. Думаю, що потреба у відновленім устаткуванні буде існувати ще довго. І добре, що такі компанії широко заявляють про себе, беручи участь у московські виставках.
А от побачити стенди підприємств, діяльність яких добре відома ще із часів союзного Минлегпищемаша, було приємне, хоча б з почуття ностальгії. «Ленпродмаш», «FASA» (компанія з Литви, на виставці брала участь через московське представництво), Панський машинобудівний завод і ряд інших підприємств, представлених на виставці, працюють в області харчового машинобудування вже більш 50 літ.
***
За п'ятнадцять років існування виставки «Агропродмаш» у неї зложилися свої традиції, перша з яких - широта охоплення технологічних процесів переробних галузей. Інша традиція полягає в тому, що відвідувач має можливість укласти тут договір на придбання всього комплексу потрібного йому технологічного встаткування, або, принаймні, придивитися до такого комплексу.
Звичайно, більш спеціалізовані виставки продовольчої техніки ( по виробництві молока, м'яса і т.д.) потрібні й важливі. Але «широкі» виставки, до яких ставиться й «Агропродмаш», цікаві тим, що фахівець якоїсь галузі харчової індустрії може побачити технічне оснащення промисловості в цілому, та й, можливо, знайти розв'язок для свого виробництва, що перебуває за гранню його вузької сфери.
Традиції виставка «Агропродмаш» зберігає, але ще більше своєю роботою вона зберігає продукти харчування.
Спонсор огляду "Агропродмаш-2010" - завод "Альфапак"
А де ж «Агро»?
На всіх виставках минулих років мене мучив питання: де та складова назви виставки, яка ставиться безпосередньо до «агро», «агрокультурі», інакше - до сільського господарства у всій його різноманітності? Згадую виставки: так, зрідка щось, що прямо ставиться до сільськогосподарського виробництва, зустрічалося. Цього разу в очі кинувся тільки стенд заводу «Пятигорсксельмаш», де демонструвалося встаткування для виробництва й вирощування птаха, яке можна віднести до того напрямку виставки, який ховається під першою частиною її назви. Але ж цього мало. Брати участь чи ні у виставці - вирішувати, зрозуміло, компаніям-виробникам відповідного встаткування. Але, може бути, коштує й улаштовувачам виставки якимось образом залучати підприємства сільськогосподарського машинобудування? Тоді на «Агропродмаше» ми могли б побачити встаткування, що застосовується на всіх стадіях виробництва сировини й продовольства, одержуваного з нього. Тоді зміст виставки повністю би відповідав її емблемі: колоску, ув'язненому вкоробку.
Різноманіття єдності
Зате питань по другій і третій частинах назви виставки немає. Ми могли побачити саме різне встаткування для виробництва продуктів харчування. Пропоновані на стендах технічні розв'язки охоплювали всі стадії харчових виробництв, починаючи від первинної обробки сировини й вибою худоби й закінчуючи впаковуванням готової продукції. Навіть перелічити види встаткування, які ми могли бачити на стендах ювілейної виставки, неможливо - так його було багато. І все це різноманіття спрямовано на одне: випустити продукт, без якого людей прожити не зможе. У цьому й полягає єдність виставки.
На мій погляд, рівень усіх виставок «Агропродмаш», у тому числі, і останньої, надзвичайно високий. Хоча б тому, що в ній взяли участь багато провідні світові виробники й постачальники технологічного встаткування. Грандіозні стенди, заставлені прекрасним устаткуванням компаній Begarat, Haas, Schaller, Bertsch-Laska і ряду інших – тому підтвердження. Під стать устаткуванню лідерів, у безлічі була представлена й техніка не настільки відомих виробників і постачальників.
У порівнянні з виставками попередніх років можна відзначити наступне. Хоча й зустрічалося встаткування для дрібних виробників харчових продуктів і були стенди компаній, чия номенклатура продукції багато в чому призначена для «маленьких» («Термопак», «Промбиофит», «Теко», «Магикон і ДО» і інші), такого роду техніки на стендах стало менше. Частина виставки, що має назву «Інгредієнти», що вперше оформився в 2008 році, стала крупніше, і цього року вона зайняла весь перший павільйон. Крім безпосередньо добавок, що використовуються при виробництві, там пропонувалося й устаткування для їхнього внесення. А от та частина, яка ставиться до впаковування продукції, рік у рік стає усе менше. І, як це ні дивно, мене це радує. Все-таки, незважаючи на те, що пакувальні процеси як фінішні операції виробництва продуктів харчування дуже важливі: хоча б тим, що (вибачите за тавтологію) надають товару товарний вид, - але це тільки частина всього технологічного процесу. Крім того, як відомо, є й спеціалізовані пакувальні виставки. Але, у той же час, на «Агропродмаш» все-таки привезли досить багато пакувального встаткування, і подивитися було на що.
Гранди виробництва пакувальної техніки
До речі, не завжди можна було провести границю між технологічним і пакувальним устаткуванням. Наприклад, компанія Frans Vermee з Німеччини серед інших своїх продуктів показала вертикальний комірковий автомат моделі «Чабмейкер 2000» для наповнення рукава пластичними продуктами (ковбасним фаршем, плавленым сиром, паштетом і т.п.) із закладенням упакування кліпсою. Що це - пакувальний автомат або просто технологічне встаткування? Адже ковбаси без оболонки бути не може.
Підрозділ пакувальної техніки концерну Bosch установило на стенді тільки один експонат – вертикально-лінійну пакувальну машину моделі SVI 4020AR, виготовлену на російськім підприємстві концерну. Це «золотник», можливо, і малий, але доріг, хоча б тим, що показує спрямованість розвитку російського виробництва Bosch на випуск устаткування більш високого класу. Адже ще позаторік на стенді концерну стояла машина російського складання Terra 25, найпростіша з номенклатури фасовочно-пакувального встаткування Bosch.
А на стенді Ilapak ( Швейцарія-Італія) ми вперше побачили горизонтально-лінійну машину «флоупак» моделі Delta Flo Bag у виконанні для впаковування продуктів під вакуумом. Дуже цікава з погляду технічного виконання машина. Друга машина «флоупак» моделі Smart на цьому стенді вже неодноразово демонструвалася. Багаторазово показане раніше, але дуже гарне встаткування було й на стенді компанії OMAG (Італія).
А от пакувальне встаткування з Японії - достатня рідкість для московських виставок. Цього разу на стенді австрійської компанії Matimex стояла горизонтальна машина «флоупак» моделі αVI FW3710/BS/B, виготовлена компанією Fuji. Мало того, що машина у виконанні для впаковування в МГА, що саме по собі цікаво, цілий ряд цікавих технічних розв'язків, побачених мною на цій машині вперше, виділяє її в ряді подібної техніки.
Говорячи про встаткування для упаковывния в газовім середовищі й під вакуумом, не можна не відзначити, що таке впаковування, що довше зберігає продукти, є якщо не генеральною тенденцією створення пакувальних одиниць, те, принаймні, широким напрямком розвитку єдності продукту й упакування. Дуже цікавий у цьому плані був стенд компанії Multivac. Залучав він увага й кількістю показаної техніки. Я нарахував не менш 12 одиниць (точно сказати не можу, тому що були й лінії): від невеликих камер для вакуумного впаковування, призначених для дрібних товаровиробників, до пакувальної лінії, що полягає з роботизированной машини H 130, де проводиться формування лотків і наповнення їх продуктом, і машини R 245, де проводиться їх запечатування.
Машина - Робот була як єдиний зразок і на стенді Cama group (Італія). Інший відомий італійський виробник пакувального встаткування, PFM group, теж задовольнився показом однієї одиниці техніки – машини «флоупак». Втім, устаткування останньої компанії можна було побачити й на інших стендах - стендах постачальників устаткування. І це характерно для виставки – те саме або аналогічне встаткування одного виробника можна було побачити в різних її «кутах». Наприклад, технології торговельної марки Cryovac були присутні і як складові частини встаткування інших виробників, і як одиниці техніки на стенді самої компанії-власника.
У цьому контексті, до речі, цікаву картину можна було спостерігати на виставці. Нерідко стенди компаній-виробників техніки були багато скромніше, чим у постачальників їх продукції в Росію. Наприклад, скромно «губився» маленький стенд компанії Ishida Europe (Великобританія) з єдиним комбінаційним дозатором, і гордо розташовувався традиційно великий стенд компанії ECI – одного з головних постачальників дозаторів Ishida в Росію.
Постачальники встаткування
Стенди вітчизняних і закордонних постачальників устаткування на «Агропродмаше» виглядають трохи інакше, чому на пакувальних виставках. Упор у демонстрації встаткування в більшості випадків робиться саме на технологічне, а не на пакувальне встаткування. Навіть тільки що згадана компанія ECI, один з найбільших постачальників фасовочно-пакувального встаткування в Росію, виставила поряд з пакувальною технікою якоїсь технологічний змішувач.
Присутність великих закордонних і вітчизняних постачальників технологічного встаткування теж додає авторитету виставці. Але на більшості їх стендів якщо й було розміщено пакувальне встаткування, воно те було «на другому плані», та й, ніде правди діти, класом нижче, ніж на пакувальних виставках. Зате багато постачальників, зокрема, уже згадана компанія Begarat, інші закордонні й вітчизняні: «Агро-3», «Золотий куля», «Окант і ДО» (вибачите, усіх не перелічиш) - могли запропонувати встаткування по всім ланцюжкові виробництва й упаковування харчової продукції.
Те, що компанії-постачальники в більшості перетворилися в інжинірингові, було відзначено давно. А от поставка закордонного встаткування, виготовленого безпосередньо на замовлення компанії-постачальника – порівняно нове явище. І воно набагато яскравіше виявилося на «Агропродмаше», ніж на пакувальних виставках. Як приклад приведу досить цікаву по застосуванню своєрідних технічних розв'язків горизонтальну машину «флоупак» моделі TNA 590-18, виготовлену в Китаї на замовлення компанії «Бронко». Мені здається, що такий напрямок роботи вітчизняних інжинірингових компаній буде розвиватися, адже вони краще закордонних виробників знають потреби нашого ринку.
Вітчизняні виробники пакувальної техніки
Ті провідні виробники фасовочно-пакувального встаткування, які роблять і технологічне встаткування, постаралися представити саме його.
На стенді компанії « Сигнал-Пак», крім пакувальної машини вертикально-лінійного коміркового типу М5, стояли пельменний апарат ПА 250, машина обробки для овочів і фруктів і машина МС 24 для впаковування тих же овочів і фруктів у рукавну сітку.
В «Росіянці Трапези» було два стенди. На обоє було представлено й пакувальне й технологічне встаткування. Якщо не помиляюся, уперше була показана частина технологічної лінії для обжарки сипучих продуктів (насіння, зерна кава й ін.) і їхні впаковування в складі камерної печі «Вихор-120А», конвеєра й фасувального автомата РОЗУМ-25-ОР. Тому що про інше пакувальне встаткування, виставлений на стендах, я розповідав у звітах по інших виставках, його тільки торкнуся, назвавши деякі марки: коміркова машина Sbi-310 St у виконанні «стабило бэг», горизонтальна машина «флоупак» розум-гш-з.
На стенді компанії « Таурас-Фенікс», поряд зі звичною пакувальною машиною «Питпак-1006», стояла машина «Питпак ОС» для виробництва бубличних виробів. Дуже хотілося побачити й новинку від цієї компанії – напівавтомат для впаковування продуктів у пакети із закладенням кліпсою, названий "клипсатор ТФ-КЛІПС". Але цей експонат був відправлений на виставку, що паралельно проходила, «Сучасне хлібопечення». Я, дуже зайнятий на «Агропродмаше», «Хлібопечення» пробіг, але «таурасовскую» новинку не розглянув, про що жалкую.
Традиційний набір фасувального й пакувального встаткування, про який я теж уже розповідав, був представлений на стендах компаній «Бестром» і «Нотис». Але на стенді першої компанії я звернув увагу на фасувальний автомат на базі коміркової пакувальної машини «Бестром-201» у похилім виконанні. Сама по собі така техніка не новинка й широко практикується при фасуванні тендітних продуктів. Але тут був застосований цікавий технічний розв'язок, що дозволяє легко змінювати кут нахилу труби рукавообразователя, підбудовуючись під продукт.
Несподівана новизна й очікувана «старовина»
Взагалі новинки, нехай і невеликі, у пакувальній техніці були. Але набагато більшою й несподіваною новинкою для мене стала поява в залах виставки компаній, чия діяльність раніше була як би захованою. Те, що існують підприємства, частіше невелик, що займаються відновленням уже отслужившего свій строк устаткування, я, звичайно, знав. Але у виставках ці компанії звичайно не брали участь. А отут їх було відразу трохи. Зробив враження стенд однієї з них - компанії «Солодкі технології» з Ставропольського краю. Досить великий стенд, на фризі якого написано «Sweets Technologies». На стенді «клацає» на неодруженому ходу загорткова машина для цукерок моделі Nagia EL-9. Я здивувався, тому що про компанію Nagia з колишньої ГДР давно нічого не чув. Тоді на стенді мені й розповіли про діяльність ставропольської компанії і її спрямованості, в основному, на відновлення встаткування для кондитерського виробництва. Гарна діяльність. Думаю, що потреба у відновленім устаткуванні буде існувати ще довго. І добре, що такі компанії широко заявляють про себе, беручи участь у московські виставках.
А от побачити стенди підприємств, діяльність яких добре відома ще із часів союзного Минлегпищемаша, було приємне, хоча б з почуття ностальгії. «Ленпродмаш», «FASA» (компанія з Литви, на виставці брала участь через московське представництво), Панський машинобудівний завод і ряд інших підприємств, представлених на виставці, працюють в області харчового машинобудування вже більш 50 літ.
***
За п'ятнадцять років існування виставки «Агропродмаш» у неї зложилися свої традиції, перша з яких - широта охоплення технологічних процесів переробних галузей. Інша традиція полягає в тому, що відвідувач має можливість укласти тут договір на придбання всього комплексу потрібного йому технологічного встаткування, або, принаймні, придивитися до такого комплексу.
Звичайно, більш спеціалізовані виставки продовольчої техніки ( по виробництві молока, м'яса і т.д.) потрібні й важливі. Але «широкі» виставки, до яких ставиться й «Агропродмаш», цікаві тим, що фахівець якоїсь галузі харчової індустрії може побачити технічне оснащення промисловості в цілому, та й, можливо, знайти розв'язок для свого виробництва, що перебуває за гранню його вузької сфери.
Традиції виставка «Агропродмаш» зберігає, але ще більше своєю роботою вона зберігає продукти харчування.
0 комент.:
Дописати коментар