По даним FAOSTAT, протягом 2000-2008 рр. виробництво оливок у світі збільшилося на 16% з 15,6 млн. тонн до 18,1 млн. тонн. Обсяг світового виробництва маслинового масла в 2008 р. досягся майже 2,9 млн. тонн, що на 15% вище, чим в 2000 р. По оцінках Міністерства сільського господарства США (USDA) і Міжнародної ради по оливках (IOC) в 2009 р. ця цифра залишилася колишньої, і в 2010 також не очікується істотних змін
Маслинове масло – продукт прямого холодного отжима сирих маслин або екстрагування шроту (макухи); використовується безпосередньо в харчових цілях і в харчовій промисловості й інших галузях. У число значимих споживачів маслинового масла крім Італії, Іспанії, Франції, Греції, Португалії, Туреччини, Німеччини, Великобританії й США включаються всі нові країни й регіони, зокрема, Росія.
У рамках сегментації все маслинове масло ділиться на масло холодного отжима (Virgin Oil), і на масло, екстраговане з маслинового шроту (Olive-Pomace Oil). Далі все маслинове масло ділиться на призначене для кінцевого споживача, і технічне мастило для подальшої переробки. У першому виділяються також: маслинове масло першого холодного отжима (Virgin Oil), рафіноване (очищене) масло (Refined Oil), і масло зі шроту - Pomace (Olive-Pomace Oil) готове ( до нього звичайно додається маслинове масло Virgin Oil).
По даним FAOSTAT, протягом 2000-2008 рр. виробництво оливок у світі збільшилося на 16% з 15,6 млн. тонн до 18,1 млн. тонн. Обсяг світового виробництва маслинового масла в 2008 р. досягся майже 2,9 млн. тонн, що на 15% вище, чим в 2000 р. По оцінках Міністерства сільського господарства США (USDA) і Міжнародної ради по оливках (IOC) в 2009 р. ця цифра залишилася колишньої, і в 2010 також не очікується істотних змін
На європейські країни доводиться більш 75% усього виробленого у світі маслинового масла. Лідер – Іспанія, на її частку доводиться 42% виробленого масла. Італія посідає друге місце (20%). «Бронза» у Греції. Помітне місце у світовім виробництві також займає Португалія
Джерела: FAOSTAT, 2010; USDA, 2010
Обсяги річного споживання маслинового масла у світі відповідають річним обсягам його виробництва. Тобто, щорічно у світі споживається 2,8-3 млн. тонн маслинового масла. Незважаючи на кризу, в 2009 р. цей показник зберігся на досягнутому рівні, а в 2010 році очікується поновлення росту місткості ринку. Основними світовими споживачами маслинового масла є Італія й Іспанія, великими - США й Греція, причому споживання маслинового масла в США в останні роки досить швидко росте. До групи традиційних також досить значних споживачів маслинового масла слід віднести Францію, Сирію, Португалію, Марокко, Туреччину, Великобританію, Німеччину. До нових динамічно зростаючих ринків маслинового масла ставиться цілий ряд країн – Бразилія, Канада, Росія, Респ. Корея, Китай, Мексика; хоча їх частка у світовім споживанні цього продукту суттєво нижче, чим у перерахованих вище країн – найбільш значних споживачів, однак обсяги споживання маслинового масла в них швидко збільшуються й можна прогнозувати подальший його ріст
Найбільш адекватне джерело цінової інформації з ринку маслинового масла - статистика ВЭД основних країн-контрагентів. Проведений фахівцями компанії «Академія Сервіс» аналіз виявив наступні пари основних контрагентів на світовому і європейському ринках:
Virgin Lampante: Іспанія (експортер) і Італія (імпортер – переробник);
Extra Virgin і Virgin: Іспанія (експортер) і Італія (імпортер);
Refined Olive Oil і Olio di oliva: Іспанія (експортер) і Італія (імпортер);
Crude Olive-pomace Oil: Греція (експортер) і Італія (імпортер – переробник);
Pomace Oil: Іспанія (експортер) і Італія (імпортер).
Незважаючи на 40-процентне падіння цін через кризу, у цілому за 2001-2008 рр. їхній рівень суттєво підвищився. Уже в червні-жовтні 2009 р. світові ціни на маслинове масло почали відновлюватися й досяглися рівня 3400-3800 дол. за тонну, однак стагнація перешкодила їм повернутися до максимумів 2006 р. і навіть змусила трохи опуститися. Ціни на технічне маслинове масло (Virgin Lampante) за розглянутий період корелювали з розвитком цінових параметрів сегментів масла вищих сортів. Ціни на масло зі шроту (Pomace), особливо на споживчий сорт і суміші з маслом Virgin, продемонстрували більшу волатильность. Після досягнення максимуму в 2005 р. і в першому кварталі 2008 р. (2000 – 2300 дол. за тонну), вони знову знизилися до рівня 2003-2004 рр. і зберігаються на цьому рівні по сьогодення час.
Джерело: «Olive products market report summary» №38 - April 2010, International Olive Council
Росія недавно увійшла до числа дванадцяти найбільших покупців маслинових масел, як першого пресування, так і екстракційного (сумарно - більш 17 тис. тонн у рік).
У географічній структурі російського імпорту маслинового масла вже представлена більшість основних країн-експортерів. У структурі російського імпорту домінує розфасоване маслинове масло (бутилированное в ємності до 1 л), а наливне й, насамперед, технічне мастило першого отжима Lampante, отсутствует.
Детальний аналіз імпорту маслинового масла за 2009 рік показав, що основними його постачальниками є дві іспанські компанії – Aceites Agro Sevilla S.A. і Aceites Borges Pont S.A., на частку яких доводиться відповідно 17 і 11% усього російського імпорту маслинових масел у грошовім вираженні. У структурі експорту обох компаній домінує масло Extra Virgin і Virgin.
При цьому в «марочній» структурі поставок цих компаній переважає бренд Borges, під яким поставляється також більша частина масла компанії Aceites Agro Sevilla S.A. В 2009 році на частку бренда довелося більш 60% усіх поставок, зроблених цими двома компаніями в Росію, і 20% усіх поставок у грошовім вираженні.
Група Borges для ринку Росії, країн СНД і Балтії розбудовує також спеціальний бренд ITLV (Industrial Technologica Laintex Veterani) і реалізує продукцію під цією маркою в цьому регіоні через однойменну компанію. Частка цієї марки у вартісному обсязі російського імпорту й на ринку становить ледве більш 5%.
Третьої по обсягах поставок маслинового масла в Росію є зареєстрована в Іспанії компанія Olive Line International S.L. - в 2009 році на неї на частку її марки Maestro De Oliva доводилося більш 6% вартісного обсягу російського імпорту маслинових масел.
Найбільш представленої в структурі російського імпорту італійською компанією є Monini S.p.A. з однойменною торговельною маркою – її питома вага в імпорті маслинових масел склав більш 5% по вартості.
Один з найбільш серйозних постачальників маслинового масла в РФ – туніська Societe de Conditionnient des Huiles d'olive з ТМ Terra Delyssa – в 2009 році їй належало близько 4% усього російського імпорту маслинових масел у вартіснім вираженні.
Імпорт усіх видів нефасованого маслинового масла в РФ в 2009 р. склав лише 3% від усіх поставок у грошовім вираженні. Основна причина – відсутність у Росії потужностей по рафінуванню й фасовке.
При середньодушовім споживанні в 120-130 грамів у рік і існуючому рівні доходів у РФ, існує потенціал дворазового нарощування ємності російського ринку маслинового масла, однак необхідний розвиток і розширення товаропровідної мережі й зниження роздрібних цін до європейського рівня.
Згідно зі статистичними даними, в 2010 р. відзначається активне відновлення російського ринку маслинового масла. За прогнозами фахівців компанії «Академія Сервіс» російський імпорт маслинового масла (і місткість ринку) в 2010 р. збільшиться в натуральнім вираженні на 15-20% і досягнеться 20 тис. тонн, що у вартіснім вираженні складе 75-80 млн. долл.
Матеріал підготовлений на основі даних маркетингових досліджень, проведених компанією «Академія Сервіс» в 2010 році.
Компанія «Академія Сервіс» заснована в 1994 році, спеціалізується на комплексному маркетингу й стратегічному консалтингу. В активі компанії більш 150 успішних проектів, реалізованих на території Росії, у країнах близького й далекого зарубіжжя.
Маслинове масло – продукт прямого холодного отжима сирих маслин або екстрагування шроту (макухи); використовується безпосередньо в харчових цілях і в харчовій промисловості й інших галузях. У число значимих споживачів маслинового масла крім Італії, Іспанії, Франції, Греції, Португалії, Туреччини, Німеччини, Великобританії й США включаються всі нові країни й регіони, зокрема, Росія.
У рамках сегментації все маслинове масло ділиться на масло холодного отжима (Virgin Oil), і на масло, екстраговане з маслинового шроту (Olive-Pomace Oil). Далі все маслинове масло ділиться на призначене для кінцевого споживача, і технічне мастило для подальшої переробки. У першому виділяються також: маслинове масло першого холодного отжима (Virgin Oil), рафіноване (очищене) масло (Refined Oil), і масло зі шроту - Pomace (Olive-Pomace Oil) готове ( до нього звичайно додається маслинове масло Virgin Oil).
По даним FAOSTAT, протягом 2000-2008 рр. виробництво оливок у світі збільшилося на 16% з 15,6 млн. тонн до 18,1 млн. тонн. Обсяг світового виробництва маслинового масла в 2008 р. досягся майже 2,9 млн. тонн, що на 15% вище, чим в 2000 р. По оцінках Міністерства сільського господарства США (USDA) і Міжнародної ради по оливках (IOC) в 2009 р. ця цифра залишилася колишньої, і в 2010 також не очікується істотних змін
На європейські країни доводиться більш 75% усього виробленого у світі маслинового масла. Лідер – Іспанія, на її частку доводиться 42% виробленого масла. Італія посідає друге місце (20%). «Бронза» у Греції. Помітне місце у світовім виробництві також займає Португалія
Джерела: FAOSTAT, 2010; USDA, 2010
Обсяги річного споживання маслинового масла у світі відповідають річним обсягам його виробництва. Тобто, щорічно у світі споживається 2,8-3 млн. тонн маслинового масла. Незважаючи на кризу, в 2009 р. цей показник зберігся на досягнутому рівні, а в 2010 році очікується поновлення росту місткості ринку. Основними світовими споживачами маслинового масла є Італія й Іспанія, великими - США й Греція, причому споживання маслинового масла в США в останні роки досить швидко росте. До групи традиційних також досить значних споживачів маслинового масла слід віднести Францію, Сирію, Португалію, Марокко, Туреччину, Великобританію, Німеччину. До нових динамічно зростаючих ринків маслинового масла ставиться цілий ряд країн – Бразилія, Канада, Росія, Респ. Корея, Китай, Мексика; хоча їх частка у світовім споживанні цього продукту суттєво нижче, чим у перерахованих вище країн – найбільш значних споживачів, однак обсяги споживання маслинового масла в них швидко збільшуються й можна прогнозувати подальший його ріст
Найбільш адекватне джерело цінової інформації з ринку маслинового масла - статистика ВЭД основних країн-контрагентів. Проведений фахівцями компанії «Академія Сервіс» аналіз виявив наступні пари основних контрагентів на світовому і європейському ринках:
Virgin Lampante: Іспанія (експортер) і Італія (імпортер – переробник);
Extra Virgin і Virgin: Іспанія (експортер) і Італія (імпортер);
Refined Olive Oil і Olio di oliva: Іспанія (експортер) і Італія (імпортер);
Crude Olive-pomace Oil: Греція (експортер) і Італія (імпортер – переробник);
Pomace Oil: Іспанія (експортер) і Італія (імпортер).
Незважаючи на 40-процентне падіння цін через кризу, у цілому за 2001-2008 рр. їхній рівень суттєво підвищився. Уже в червні-жовтні 2009 р. світові ціни на маслинове масло почали відновлюватися й досяглися рівня 3400-3800 дол. за тонну, однак стагнація перешкодила їм повернутися до максимумів 2006 р. і навіть змусила трохи опуститися. Ціни на технічне маслинове масло (Virgin Lampante) за розглянутий період корелювали з розвитком цінових параметрів сегментів масла вищих сортів. Ціни на масло зі шроту (Pomace), особливо на споживчий сорт і суміші з маслом Virgin, продемонстрували більшу волатильность. Після досягнення максимуму в 2005 р. і в першому кварталі 2008 р. (2000 – 2300 дол. за тонну), вони знову знизилися до рівня 2003-2004 рр. і зберігаються на цьому рівні по сьогодення час.
Джерело: «Olive products market report summary» №38 - April 2010, International Olive Council
Росія недавно увійшла до числа дванадцяти найбільших покупців маслинових масел, як першого пресування, так і екстракційного (сумарно - більш 17 тис. тонн у рік).
У географічній структурі російського імпорту маслинового масла вже представлена більшість основних країн-експортерів. У структурі російського імпорту домінує розфасоване маслинове масло (бутилированное в ємності до 1 л), а наливне й, насамперед, технічне мастило першого отжима Lampante, отсутствует.
Детальний аналіз імпорту маслинового масла за 2009 рік показав, що основними його постачальниками є дві іспанські компанії – Aceites Agro Sevilla S.A. і Aceites Borges Pont S.A., на частку яких доводиться відповідно 17 і 11% усього російського імпорту маслинових масел у грошовім вираженні. У структурі експорту обох компаній домінує масло Extra Virgin і Virgin.
При цьому в «марочній» структурі поставок цих компаній переважає бренд Borges, під яким поставляється також більша частина масла компанії Aceites Agro Sevilla S.A. В 2009 році на частку бренда довелося більш 60% усіх поставок, зроблених цими двома компаніями в Росію, і 20% усіх поставок у грошовім вираженні.
Група Borges для ринку Росії, країн СНД і Балтії розбудовує також спеціальний бренд ITLV (Industrial Technologica Laintex Veterani) і реалізує продукцію під цією маркою в цьому регіоні через однойменну компанію. Частка цієї марки у вартісному обсязі російського імпорту й на ринку становить ледве більш 5%.
Третьої по обсягах поставок маслинового масла в Росію є зареєстрована в Іспанії компанія Olive Line International S.L. - в 2009 році на неї на частку її марки Maestro De Oliva доводилося більш 6% вартісного обсягу російського імпорту маслинових масел.
Найбільш представленої в структурі російського імпорту італійською компанією є Monini S.p.A. з однойменною торговельною маркою – її питома вага в імпорті маслинових масел склав більш 5% по вартості.
Один з найбільш серйозних постачальників маслинового масла в РФ – туніська Societe de Conditionnient des Huiles d'olive з ТМ Terra Delyssa – в 2009 році їй належало близько 4% усього російського імпорту маслинових масел у вартіснім вираженні.
Імпорт усіх видів нефасованого маслинового масла в РФ в 2009 р. склав лише 3% від усіх поставок у грошовім вираженні. Основна причина – відсутність у Росії потужностей по рафінуванню й фасовке.
При середньодушовім споживанні в 120-130 грамів у рік і існуючому рівні доходів у РФ, існує потенціал дворазового нарощування ємності російського ринку маслинового масла, однак необхідний розвиток і розширення товаропровідної мережі й зниження роздрібних цін до європейського рівня.
Згідно зі статистичними даними, в 2010 р. відзначається активне відновлення російського ринку маслинового масла. За прогнозами фахівців компанії «Академія Сервіс» російський імпорт маслинового масла (і місткість ринку) в 2010 р. збільшиться в натуральнім вираженні на 15-20% і досягнеться 20 тис. тонн, що у вартіснім вираженні складе 75-80 млн. долл.
Матеріал підготовлений на основі даних маркетингових досліджень, проведених компанією «Академія Сервіс» в 2010 році.
Компанія «Академія Сервіс» заснована в 1994 році, спеціалізується на комплексному маркетингу й стратегічному консалтингу. В активі компанії більш 150 успішних проектів, реалізованих на території Росії, у країнах близького й далекого зарубіжжя.
0 комент.:
Дописати коментар