uPACKovka

Винороби дегустують нову тару

Російські винороби полюбили нетрадиційне впакування. Тепер вино розливається не тільки в традиційні скляні пляшки, але й у літрові й трилітрові коробки, поліетиленові глечики, а також ПЭТ. Учасники ринку пояснюють інтерес до нових видів упакування їх більш низькою вартістю.
За даними агентства «Бизнесаналитика», за перші десять місяців 2005 року частка продажів провина в традиційній тарі знизилася з 94,8% до 91,4% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, а частка нетрадиційної тари виросла з 5,3% до 8,2%. Більша частина цієї частки як і раніше припадає на трилітрові (Bag-inbox - 3,6%) і літрові (Tetra Pak - 3,1%) коробки, але винороби стали активно використовувати й іншу тару. Так, компанія Gerrus Group наприкінці 2005 року запустила нове впакування Leanpack (раніше використовувалася тільки у виробництві молочної продукції), а в лютому цього року приступилася до розливу вина «Кубанська лоза» у Пэт-Упакуванню, звичайно застосовуваної для пива й газованих напоїв. Раніше вино в Пэт-Упакуванню тільки експортувалося.

На просування нових упакувань в 2006 році Gerrus Group планує витратити $300-600 тис. Учасники ринку певен, що частка вина в нетрадиційнім упакуванні буде тільки рости: за прогнозами Союзу виноградарів і виноробів Росії (СВВР), сегмент нетрадиційного впакування досягнеться 40% протягом п'яти-восьми років. Запуск нових видів упакувань винороби пояснюють зниженням вартості кінцевого продукту, що особливо важливо для сегмента недорогого вина, де й працюють російські виробники.

Російським виноробам конкурувати з європейськими виробниками в премиумсегменте поки складно, уважає директор по маркетингові Gerrus Group Кирило Бутко. «Вино в кінцевій вартості продукту становить не менш 60%, решта припадає на впакування та інші витрати. Зменшивши витрати на впакування, винороби знижують вартість кінцевого продукту й тим самим залучають нових споживачів»,- відзначає президент СВВР Валерій Логінів.

«Нестандартне впакування прижилося на Заході, а російським імпортерам зручно з нею працювати: вона об'ємна й легка, що скорочує витрати при транспортуванні»,- уважає президент Союзу учасників алкогольного ринку Осман Парагульгов. Однак, на його думку, вино в нестандартній тарі затребуване в першу чергу в регіонах. «У Москві й Петербургові інший покупець, він може собі дозволити традиційну пляшку»,- відзначає Парагульгов. Однак ряд експертів сумніваються, що нестандартне впакування зможе серйозно потіснити скляну пляшку.

«Через дешевину продукту споживач задумається про його якість. Крім того, вино в подібнім упакуванні має обмежений строк зберігання, що ускладнює його реалізацію»,- відзначає віце-президент Національного винного термінала Леонід Попович. А великий виробник вина сумнівається, що нова тара зможе всерйоз конкурувати з незаконними виробниками вина: «Такі виробники зможуть вилучити ціни ще нижче, а легальні — ні».

Виробники тари поки обережно оцінюють перспективи винного ринку. «Ми вивчаємо можливість розвитку бізнесу в Пэт-Упакуванню для міцних напоїв, у тому числі й для вина. Але не розраховуємо, що воно займе серйозну частку в структурі продажів»,- говорить директор по маркетингові й PR НБ «Ретал» (виробник Пэт-Преформ) Олексій Чубыкин.

Автор: Василь Дмитрієв