uPACKovka

Пекельне літо прискорило темпи відновлення російського ринку товарівповсякденного попиту в першім півріччі 2010 року

Компанія Nielsen підвела підсумки роздрібних продажів на російському ринку впакованих товарів повсякденного попиту в першім півріччі 2010 року. На відміну від своїх оптимістичних «сусідів» із групи країн БРИК (Бразилія, Росія, Індія, Китай), у Росії рівень споживчої довіри як і раніше невисокий.


У квітні 2009 року Nielsen зареєструвала найглибший спад споживчих настроїв, який негативно позначився на ринку товарів повсякденного ринку. Падіння продажів досяглося свого дна в 4-м кварталі 2009 року, коли обсяги продажів у натуральнім вираженні впали майже на 10% у порівнянні з аналогічним періодом роком раніше.

Попередні дані зі звіту Nielsen дозволяють зробити висновок про те, що російський ринок упакованих товарів повсякденного попиту сьогодні перебуває в одному кроці від повернення в позитивній динаміці. Уперше за останні півтора року, у липні 2010 року спостерігалася позитивна динаміка продажів товарів непродовольчої групи. Продовольчий сектор поки відстає по темпах відновлення. Однак, завдяки певен росту базових продуктів, а також стрибку продажів у категоріях, для яких літо – гарячий сезон, процес прискорився.

Значний внесок у відновлення російського ринку зробили безалкогольні напої, роздрібні продажі яких підскочили в липні 2010 на 24% через аномальну жару,” – говорить Дуайт Уотсон, генеральний директор «Nielsen Росія».


По даним Nielsen, у містах Росії з населенням понад 10 тис. чоловік, сукупні роздрібні продажі солодких газованих напоїв, холодного чаю, соків і квасу виросли на 24% у натуральнім вираженні. Продажу були вище, чим навіть у докризовий липень 2008 року (на 8%). «Такі темпи росту - відмінна новина для такого значимого сегмента, як безалкогольні напої, хоча динаміку підстьобнула в першу чергу жару. Найшвидшими темпами росли відносно молоді категорії, такі як квас, де одним із ключових стимулів для росту став інтерес споживачів до нових запусків”, - говорить Дуайт Уотсон.

Квас – абсолютний чемпіон з темпів росту в сегменті безалкогольних напоїв у Росії. По даним Nielsen, продажу в Міській Росії в липні 2010 року виросли почли у два рази - на 89% у натуральнім вираженні.

Продажу в найбільшій категорії - солодкі газовані напої - виросли в липні 2010 року на 19% у натуральнім вираженні в порівнянні з аналогічним періодом роком раніше.

Категорія мінеральна/питна бутилированная вода додала в липні 2010 р. 33% по обсягах ( за даними дослідження Nielsen в 19 найбільших містах Росії), у порівнянні з роком раніше.

Хоча в інших сегментах ринку впакованих товарів повсякденного попиту не спостерігалося такої динаміки, наприкінці першого півріччя 2010 процеси відновлення прискорилися в цілому ряді категорій ринку. І позитивний тренд продовжить карабкаться нагору, якщо тільки покупцям не прийде знову затягти пояси через ріст цін на продукти, що почався у вересні 2010 року. Щоб підтримати ріст продажів і частки ринку до кінця 2010 року й в 2011році, ритейлерам і виробникам важливо враховувати купівельну спроможність російських покупців і те, що сьогодні вони розуміють під "гарним співвідношенням ціни і якості”, - продовжує Дуайт Уотсон.

Звіт Nielsen за результатами роздрібних продажів на ринку впакованих товарів повсякденного попиту в 1-м півріччі 2010 року в Росії представляє картину динаміки ринку в 2009 і 2010 році. Інформація базується на даних аудита роздрібних продажів категорій продуктів харчування, алкогольних і безалкогольних напоїв, побутової хімії, засобів персонального відходу й гігієни, сигарет і кормів для тварин, аудируемых Nielsen у містах Росії з населенням понад 10 тис. чоловік. У звіт входить Fmcg-Індекс, Продовольчий і Непродовольчий Індекси, які містять дані про зміни обсягів продажів у вартіснім і натуральнім вираженні, змінах роздрібних цін за період, включаючи червень-липень 2010 року.

Динаміка розвитку роздрібних продажів безалкогольних напоїв у Росії

Джерело: The Nielsen Company, Russia. Дані аудита роздрібної торгівлі, липень 2010 у порівнянні з липнем 2009 року.

The Nielsen Company — світовий лідер у сфері інформаційних послуг і медіа-бізнесу. Займає провідні позиції в таких областях, як маркетингова інформація, споживчі дослідження, виміри й дослідження телевізійної, мобільної й онлайн-аудиторії, а також аудиторій інших медіа. Компанія Nielsen є закритим акціонерним товариством. Має підрозділу більш ніж в 100 країнах миру.

Автор: The Nielsen Company, Russia