Пластикове впакування широко використовується підприємствами харчової галузі. Згідно з оцінками, щорічно у вигляді споживчого впакування в нашій країні споживається більш 1 млн. тонн полімерних матеріалів, більш половини обсягу яких становить полиэтилентерефталат (ПЭТ).
Масложирова промисловість є великим споживачем Пэт-Тари. Тільки для бутилирования рослинної олії щорічно використовується більш 1 млрд. шт. Pet-Преформ середньою вагою близько 40 грам. Тобто, тільки у виробництві бутилированного рослинної олії споживається 40-50 тис. тонн полімерної продукції. Середня ринкова вартість кожної преформи становить близько 2,5 руб. на умовах самовивозу. Не менш 2,5 млрд. руб. масложирові підприємства щорічно витрачають на впакування тільки рослинної олії. Поточна середня вартість самої сировини - пляшковий ПЭТ - при цьому становить 54,5 тис. руб. за тонну - у сукупності - близько 2,2 млрд. руб. Так, вартість самого матеріалу - полиэтилентерефталата - у структурі вартості преформи становить майже 90%.
Разом з тим, у структурі вартості бутилированного соняшникового масла сама преформа становить у середньому 5-7%, що цілком відчутно для масложирових виробників, які мають порівнянну із цим показником рентабельність виробництва. Оскільки в структурі витрат частка вартості тари висока, важливо привести динаміку цін на пляшковий ПЭТ і скласти ціновий прогноз на це сировина.
Ціна на ПЭТ, як і на будь-який інший продукт, формується залежно від витрат виробництва й попиту. В основі витрат лежить сировина: ПЭТ - продукт поліконденсації моноэтиленгликоля й терефталевой кислоти - речовин, одержуваних з углеводородного сировини.
Основний попит пред'являється з боку виробників преформ - тому що більш 80% споживаного ПЭТ - пляшкові марки, а у виробництві волокон і композиційних матеріалів використовується значно менші обсяги. У результаті, попит визначається виробниками напоїв і рослинних олій. При цьому в структурі споживання пляшкового ПЭТ більш 80% припадає на пиво й безалкогольні напої, попит на які має виражену сезонність.
Щорічно попит на Пэт-Преформи падає, починаючи з вересня. Невеликі виробники в цей час зупиняються на профілактику, а великі - починають працювати на склад. У цих умовах знижується ціна.
Іншим аспектом формування ціни - є ціна на сировину. Економічна криза, що вибухнула наприкінці 2008 року, різко обрушив ціну на вуглеводні, вплинув на попит. Світові ціни досяглися мінімуму в грудні 2008 року. Протягом усього 2009 року вони відновлювалися.
Найбільша ціна відповідала Китаю, де попит залишався високим навіть в умовах кризи, через розвиненість текстильної промисловості.
У даний момент ціна на ПЭТ у Росії становить 54,5 тис. руб./тонна із ПДВ. У наступний період очікується ріст цін, що обумовлене відновленням ціни на вуглеводні, а так само ростом попиту з боку виробників текстильної продукції, конструкційних пластмас, автомобільних шин та ін. у світі, що безумовно відіб'ється на цінах у Росії. Однак ріст цін буде невисоким - за рік ріст цін складе близько 8%, а виходить, на 8% виросте ціна преформи, у середньому з 2,5 до 2,7 руб. за штуку.
***
«Асоціація виробників масложирової й миловарної продукції» (АПМП) є галузевою некомерційною організацією, що поєднує виробників масложирової промисловості й суміжних з нею галузей
Автор: Дмитро Данилов, аналітик НКО «АПМП»
Коробчатые мішки, виготовлені за допомогою зварювання без застосування складів, що клеять, сьогодні усе більше завойовують ринок тари для сипучих продуктів. По даним Windmöller & Hölscher, в 2007 р. за цією технологією, відомої за назвою AD protex або AD STAR, у світу було зроблено більш 1,7 млрд. мішків. Споживання цього впакування росте й у Росії: по даним АКПР, щорічні темпи приросту становлять 15-16%. У нашій країні до останнього часу більша частина мішків даного типу використовувалася при фасовке сипучих продуктів для хімічних і харчових виробництв. Однак сьогодні до коробчатым поліпропіленовим мішкам відзначається зростаючий інтерес із боку виробників будівельних матеріалів і цементу. У чому переваги інноваційного впакування, і які обмеження в її використанні існують?
Типи коробчатых РР мішків
Промисловість робить коробчатые мішки з відкритою горловиною ( найбільш проста форма), і більш зручні для транспортування вантажів клапанні мішки. Істотною перевагою клапанних мішків є їхня більша надійність, завдяки якій вони забезпечують схоронність вантажів.
У вітчизняній промисловості в силу певної інертності мислення поки ще висока частка використання найбільш простих мішків - паперових, простих клапанних із прошитим дном. Певні обмеження зв'язані також з тим, що більша частина мішків на основі поліпропіленової тканини надходить по імпорту. Для вдосконалювання властивостей у паперових мішках сьогодні використовують микрокрепирование й захисні внутрішні шари ( у тому числі, поліетиленові вкладиші). Виробництво такого впакування дорожче й технологічно складніше, чим мішків на основі Pp-тканини.
Тому цілком з'ясовна тенденція збільшення попиту на більш надійне впакування - клапанні мішки коробчатого типу на базі поліпропіленового рукавного полотна з ламинацией, і, насамперед, - для дорогих продуктів, втрата яких коштує більших грошей.
Ткані мішки коробчатого типу використовуються переважно в наступних галузях:
виробництво будівельних матеріалів, будівництво (гіпс, вапно, мармурова крихта, сухі будівельні суміші, цемент);
продукти хімії й нафтохімії (добрива, масова полімерна сировина, полімерні добавки, барвники і т.д.).
Технологія виготовлення мішків з Pp-Тканини
У Росії єдиним виробником коробчатых мішків на основі ламинированной поліпропіленової тканини є завод «Полимерконтейнер» (Новомосковск), потужність якого становить 18 млн. таких мішків у рік. Оскільки, по даним Bag Solutions Worldwide, загальне споживання становить приблизно 90 млн. шт. у рік, як і раніше досить значний імпорт таких мішків.
Поліпропіленове рукавне полотно для основи мішка виготовляється шляхом экструзии РР плівки, яка після охолодження нарезается на стрічечки заданої ширини. Стрічечки орієнтуються в печі, потім розтягуються на валах. Саме тут молекулярні кристалічні ґрати остаточно фіксується й здобуває свою неповторну міцність. Стрічечки намотуються на бобіни, які надходять на круглоткацкие верстати, де виходить рукав. Далі на нього наноситься ламинирующий шар і печатка.
Сучасна машина печатки дозволяє наносити багатобарвну флексографическую печатка. При необхідності в процесі ламинации можна помістити між полотном і ламинатом барвисту плівку з кожним малюнком.
Переваги коробчатых мішків на базі PP
Переваги цього виду впакування зв'язані як з особливостями застосовуваних матеріалів і технології виготовлення, так і формою самого мішка. Поліпропіленова тканина відрізняється високою міцністю, зносостійкістю, стійкістю до дії агресивних хімічних речовин. Численні проведені випробування показали, що при падінні з висоти коробчатые мішки на основі поліпропіленової тканини ушкоджуються в кілька раз рідше паперових. Мінімальні й втрати впакованого продукту при обробці вантажів і транспортуванню.
Важливою перевагою, яку мають мішки на базі поліпропіленової тканини - термоустойчивость. Це дозволяє фасувати в таке впакування продукт із температурою до 90°С. Ламинированная поліпропіленова тканина має бар'єрні властивості, захищаючи продукт від проникнення вологи. Застосування ж методу тонкої перфорації дозволяє полегшити процес наповнення мішка. повітря, що потрапило туди, благополучно виходить через пори, які в той же час не дозволяють проникати волозі.
Завдяки своїй формі паралелепіпеда, коробкові мішки зручніше в обігу - упаковані в такий спосіб вантажі легше переробляти, мішки можна компактно укладати. Технологія дозволяє виготовляти мішки різних типорозмірів, а клапан може бути адаптований для різних видів продукції, залежно від вимог замовника.
Очевидно, що коробчатые мішки на базі ламинированной поліпропіленової тканини мають більшу перспективу, особливо в упакуванні будівельних сумішей і цементу. Можливість широкої заміни паперових мішків на пропіленові доведена й світовою практикою. Ціна ж коробчатого мішка порівнянна із ціною сучасного багатошарового паперового мішка. При цьому невелике перевищення ціни компенсується безпекою транспортування впакованого продукту.
***
Дана стаття опублікована в 5-м друкованому Спеціальному випуску Unipack.Ru, який був підготовлений до виставки "Росупак-2008". Якщо Ви не змогли ознайомитися із друкованою версією, пропонуємо Вам скачати її на свій комп'ютер в електронному виді, вформаті pdf (3.2 Мб) або подивитися в форматі Flash.
Автор: Кирило Корякин
Масложирова промисловість є великим споживачем Пэт-Тари. Тільки для бутилирования рослинної олії щорічно використовується більш 1 млрд. шт. Pet-Преформ середньою вагою близько 40 грам. Тобто, тільки у виробництві бутилированного рослинної олії споживається 40-50 тис. тонн полімерної продукції. Середня ринкова вартість кожної преформи становить близько 2,5 руб. на умовах самовивозу. Не менш 2,5 млрд. руб. масложирові підприємства щорічно витрачають на впакування тільки рослинної олії. Поточна середня вартість самої сировини - пляшковий ПЭТ - при цьому становить 54,5 тис. руб. за тонну - у сукупності - близько 2,2 млрд. руб. Так, вартість самого матеріалу - полиэтилентерефталата - у структурі вартості преформи становить майже 90%.
Разом з тим, у структурі вартості бутилированного соняшникового масла сама преформа становить у середньому 5-7%, що цілком відчутно для масложирових виробників, які мають порівнянну із цим показником рентабельність виробництва. Оскільки в структурі витрат частка вартості тари висока, важливо привести динаміку цін на пляшковий ПЭТ і скласти ціновий прогноз на це сировина.
Ціна на ПЭТ, як і на будь-який інший продукт, формується залежно від витрат виробництва й попиту. В основі витрат лежить сировина: ПЭТ - продукт поліконденсації моноэтиленгликоля й терефталевой кислоти - речовин, одержуваних з углеводородного сировини.
Основний попит пред'являється з боку виробників преформ - тому що більш 80% споживаного ПЭТ - пляшкові марки, а у виробництві волокон і композиційних матеріалів використовується значно менші обсяги. У результаті, попит визначається виробниками напоїв і рослинних олій. При цьому в структурі споживання пляшкового ПЭТ більш 80% припадає на пиво й безалкогольні напої, попит на які має виражену сезонність.
Щорічно попит на Пэт-Преформи падає, починаючи з вересня. Невеликі виробники в цей час зупиняються на профілактику, а великі - починають працювати на склад. У цих умовах знижується ціна.
Іншим аспектом формування ціни - є ціна на сировину. Економічна криза, що вибухнула наприкінці 2008 року, різко обрушив ціну на вуглеводні, вплинув на попит. Світові ціни досяглися мінімуму в грудні 2008 року. Протягом усього 2009 року вони відновлювалися.
Найбільша ціна відповідала Китаю, де попит залишався високим навіть в умовах кризи, через розвиненість текстильної промисловості.
У даний момент ціна на ПЭТ у Росії становить 54,5 тис. руб./тонна із ПДВ. У наступний період очікується ріст цін, що обумовлене відновленням ціни на вуглеводні, а так само ростом попиту з боку виробників текстильної продукції, конструкційних пластмас, автомобільних шин та ін. у світі, що безумовно відіб'ється на цінах у Росії. Однак ріст цін буде невисоким - за рік ріст цін складе близько 8%, а виходить, на 8% виросте ціна преформи, у середньому з 2,5 до 2,7 руб. за штуку.
***
«Асоціація виробників масложирової й миловарної продукції» (АПМП) є галузевою некомерційною організацією, що поєднує виробників масложирової промисловості й суміжних з нею галузей
Автор: Дмитро Данилов, аналітик НКО «АПМП»
Коробчатые мішки, виготовлені за допомогою зварювання без застосування складів, що клеять, сьогодні усе більше завойовують ринок тари для сипучих продуктів. По даним Windmöller & Hölscher, в 2007 р. за цією технологією, відомої за назвою AD protex або AD STAR, у світу було зроблено більш 1,7 млрд. мішків. Споживання цього впакування росте й у Росії: по даним АКПР, щорічні темпи приросту становлять 15-16%. У нашій країні до останнього часу більша частина мішків даного типу використовувалася при фасовке сипучих продуктів для хімічних і харчових виробництв. Однак сьогодні до коробчатым поліпропіленовим мішкам відзначається зростаючий інтерес із боку виробників будівельних матеріалів і цементу. У чому переваги інноваційного впакування, і які обмеження в її використанні існують?
Типи коробчатых РР мішків
Промисловість робить коробчатые мішки з відкритою горловиною ( найбільш проста форма), і більш зручні для транспортування вантажів клапанні мішки. Істотною перевагою клапанних мішків є їхня більша надійність, завдяки якій вони забезпечують схоронність вантажів.
У вітчизняній промисловості в силу певної інертності мислення поки ще висока частка використання найбільш простих мішків - паперових, простих клапанних із прошитим дном. Певні обмеження зв'язані також з тим, що більша частина мішків на основі поліпропіленової тканини надходить по імпорту. Для вдосконалювання властивостей у паперових мішках сьогодні використовують микрокрепирование й захисні внутрішні шари ( у тому числі, поліетиленові вкладиші). Виробництво такого впакування дорожче й технологічно складніше, чим мішків на основі Pp-тканини.
Тому цілком з'ясовна тенденція збільшення попиту на більш надійне впакування - клапанні мішки коробчатого типу на базі поліпропіленового рукавного полотна з ламинацией, і, насамперед, - для дорогих продуктів, втрата яких коштує більших грошей.
Ткані мішки коробчатого типу використовуються переважно в наступних галузях:
виробництво будівельних матеріалів, будівництво (гіпс, вапно, мармурова крихта, сухі будівельні суміші, цемент);
продукти хімії й нафтохімії (добрива, масова полімерна сировина, полімерні добавки, барвники і т.д.).
Технологія виготовлення мішків з Pp-Тканини
У Росії єдиним виробником коробчатых мішків на основі ламинированной поліпропіленової тканини є завод «Полимерконтейнер» (Новомосковск), потужність якого становить 18 млн. таких мішків у рік. Оскільки, по даним Bag Solutions Worldwide, загальне споживання становить приблизно 90 млн. шт. у рік, як і раніше досить значний імпорт таких мішків.
Поліпропіленове рукавне полотно для основи мішка виготовляється шляхом экструзии РР плівки, яка після охолодження нарезается на стрічечки заданої ширини. Стрічечки орієнтуються в печі, потім розтягуються на валах. Саме тут молекулярні кристалічні ґрати остаточно фіксується й здобуває свою неповторну міцність. Стрічечки намотуються на бобіни, які надходять на круглоткацкие верстати, де виходить рукав. Далі на нього наноситься ламинирующий шар і печатка.
Сучасна машина печатки дозволяє наносити багатобарвну флексографическую печатка. При необхідності в процесі ламинации можна помістити між полотном і ламинатом барвисту плівку з кожним малюнком.
Переваги коробчатых мішків на базі PP
Переваги цього виду впакування зв'язані як з особливостями застосовуваних матеріалів і технології виготовлення, так і формою самого мішка. Поліпропіленова тканина відрізняється високою міцністю, зносостійкістю, стійкістю до дії агресивних хімічних речовин. Численні проведені випробування показали, що при падінні з висоти коробчатые мішки на основі поліпропіленової тканини ушкоджуються в кілька раз рідше паперових. Мінімальні й втрати впакованого продукту при обробці вантажів і транспортуванню.
Важливою перевагою, яку мають мішки на базі поліпропіленової тканини - термоустойчивость. Це дозволяє фасувати в таке впакування продукт із температурою до 90°С. Ламинированная поліпропіленова тканина має бар'єрні властивості, захищаючи продукт від проникнення вологи. Застосування ж методу тонкої перфорації дозволяє полегшити процес наповнення мішка. повітря, що потрапило туди, благополучно виходить через пори, які в той же час не дозволяють проникати волозі.
Завдяки своїй формі паралелепіпеда, коробкові мішки зручніше в обігу - упаковані в такий спосіб вантажі легше переробляти, мішки можна компактно укладати. Технологія дозволяє виготовляти мішки різних типорозмірів, а клапан може бути адаптований для різних видів продукції, залежно від вимог замовника.
Очевидно, що коробчатые мішки на базі ламинированной поліпропіленової тканини мають більшу перспективу, особливо в упакуванні будівельних сумішей і цементу. Можливість широкої заміни паперових мішків на пропіленові доведена й світовою практикою. Ціна ж коробчатого мішка порівнянна із ціною сучасного багатошарового паперового мішка. При цьому невелике перевищення ціни компенсується безпекою транспортування впакованого продукту.
***
Дана стаття опублікована в 5-м друкованому Спеціальному випуску Unipack.Ru, який був підготовлений до виставки "Росупак-2008". Якщо Ви не змогли ознайомитися із друкованою версією, пропонуємо Вам скачати її на свій комп'ютер в електронному виді, вформаті pdf (3.2 Мб) або подивитися в форматі Flash.
Автор: Кирило Корякин
0 комент.:
Дописати коментар